Prostor za debato o teku, tekačih, željah, upih, občutkih, vzpodbudi, nasvetih, ... karkoli vam pade na pamet ob in o teku - povejte, vprašajte, razpišite se ...
Uporabniški avatar
 Zd.
#307701
icaa napisal/-a:Kakšne vaje, s kako težkimi utežmi, koliko minut na dan in kolikokrat na teden, da bo učinkovito?
A na to konkretno vprašanje se da dobiti odgovor?


Tukaj imaš recimo prikaz petih vaj, ki jih lahko narediš kar med tekom in ne potrebuješ posebnih rekvizitov: http://www.aktivni.si/fitnes/vaje/video ... -ali-hojo/
Če boš naredila 3 serije s 15 ponovitev ti ne bo vzelo več kot 15 minut.

Sicer pa, kot ti je bilo že svetovano: beri, poskusi, beri, treniraj... ;) Gradiva je ogromno, ščasoma pa se boš že naučila, da boš do različnih mnenj kritična oz. boš nekatere stvari prebrala z rezervo.

Sama sem začela s takimi preprostimi vajami, kot so recimo zgornje ali pa druge, ki jih najdeš na aktivni.si pod fitnes. Delala sem jih počasi, s pavzami. Sedaj mi bolj ustreza intenzivnejša vadba in delam t.i. tabata intervale (google it) 30 min. na polno. Mnogo vaj sem pobrala tudi z Insanity vadbe (če mogoče poznaš), vaje pa rotiram da je vedno pestro in nikoli isto ;)
Priponke
942824_10151655487739549_1083723855_n.jpg
942824_10151655487739549_1083723855_n.jpg (31.89 KiB) Pogledano 4998 krat
#307709
@icaa,

... da ne boš razočarana, če iz prve ne boš mogla narediti več kot eno serijo :D
... kljub temu je muskulfiber zagarantiran, če takih vaj do sedaj nisi delala :mrgreen: .
 icaa
#307874
Pozdravljeni!
Po pregledu vseh strani, ki sem jih dobila na razpolago na tej strani, sem včeraj opravila prvi trening. Potekal je takole: najprej 10 minut skakanja s kolebnico, potem pa naslednje vaje, po 3 serije, 15 ponovitev:
Osnovni počep
Izteg kolen (nožna ekstenzija)
Upogib kolen (nožni pregib sede)
Potisk z nogami
DVIGOVANJE BOKOV S STOPALI NA DVIGNJENI PODLAGI. Na koncu pa sem še skakala 5 minut s kolebnico, tako da je naneslo 45 minut treninga. Danes me pa zelo bolijo stegenske mišice in rit. Zdaj me pa zanima če so te vaje dovolj? Ali je potrebno še katero dodati? Danes sem imela namen iti teč 45 minut, 6 km. Zamislila sem si, da bi imela 3 krat na teden tak trening, in 3 krat na teden tek. Kaj pravite?

Lp
 storZ
#307880
Po mojem mnenju zelo soliden trening s poudarkom na krepitvi telesa obenem pa tudi aeroben trening s kolebnico. Postopoma vključuj v vadbo tudi vaje na podlagi lastne teže (trebušnjaki, sklece, most...) in vaje za zgornji del telesa, s čimer si boš jačala vse skupine mišic. Namesto takega primera treninga lahko izvedeš tudi hitro hojo ali lahkotnejši tek v klanec s čimer boš naredila prav tako zelo kvaliteten trening za moč. Posledično bo pomenilo več mišic večjo porabo kalorij, vendar pazi na vnos kalorij (vnos < poraba = hujšanje). Upam, da si se dokončno odrekla majonezi, ipd. "nesnagi" :) Zavedaj pa se, da je hujšanje dolgoročen proces, predvsem "zdravo hujšanje" katerega mislim, da bolj kot ne vsi na tem forumu zagovarjamo.
 Ajda88
#308306
larca91...najprej: čao! ;)

Še moj nasvet (pred 2 letoma sem izgubila 10 kg - hujšala pa sem skoraj leto dni):
- Pri hujšanju je potrebno bit POTRPEŽLJIV! Zapomni si, da vsi kg, ki so hitro izgubljeni, so tudi hitro pridobljeni!
- Poleg teka (kar je mimogrede super izbira...poleti lahko probaš še plavanje, pozimi pa tek na smučeh), delaj tudi na oblikovanju mišic (tisti predel, ki je problematičen - ti si zapisala okoli pasu - ker tam še dodatno "aktiviraš" mišice in vse skupaj lepše "stoji"! ;) Super so že pilates vaje (3x na teden) ali preprosta vadba (trebušnjaki, hrbtni - pazi na sorazmerje!; počepi, sklece...)

Najlepše pri izgubi kg s pomočjo vadbe je, da gibanje postane tvoj način življenja...in preprosto ne moreš več brez tega! :)
Sama držim težo že 2 leti, pa se danes komot pregrešim, pojem čokolado, če sem lačna jem tudi kdaj po 7. uri...itd.
Zdaj tečem min 4x na teden in če kdaj tek spustim...sem po 2 dneh neteka čist nervozna! ;)
Tečem za dušo in poleg fizičnih rezultatov je tudi moje počutje veliiiiiko boljše in mam več energije tudi za druge stvari.
No...počasi pa tudi razmišljam, da bi se udeležila kakega polmaratona ali maratona...vedno si je treba zastavljat nove cilje, a ne?! :laola

Skratka, želim ti veliko motivacije in predvsem VSTRAJNOSTI in POTRPEŽLJIVOSTI!
Zapomni si - kjer je volja je tudi pot! ;)
 mikha
#308307
Popolnoma se strinjam z Ajdo, cilj bos dosegla, ko bo gibanje postalo tvoj nacin zivljenja in ne sredstvo za zgubit par kg. Kaksen dan se bos morala prisilit k miganju, kaksen dan se ti pa res ne bo dalo, ko pa bo prisel dan ko bos sla teci, migat zato, da se bos bolje pocutila, takrat bos vedela da si na dobri poti. :)
 larca91
#309274
Sem začela tečt tivoli-cankarjev vrh in mam občutek da po vsakem teku manj zdržim! A je to samo moj filing ali je normalno?
Ker sem res brez kondiciji (če skoraj leto dni sem bila brez kake takšne telovadbe), pa še alergija na cvetni prah kar fuuul vpliva na občutek pomanjkanja kisika. Gor po hribu lahko laufam okrog pol minute. Minuta je že ful in potem hodim minuto do dve. Po ravnejših delih in dol lahk laufam okrog 3 minute (ko sem že kar zadinaha pa to).

Vem da se ne smem obremenjevati kolk dolgo lahk laufam in da sam vstrajam. to sem napisala tolk za primerjavo, da ne pretiravam ko rečem da res nimam nobene vlke kondicije.

To mi vzame okrog 50min, ko pa pridem domov pa še malo kolebnice (10min, 2x10min, kakor me prime), trebušnjaki, kaki poskoki, in s fitnes tubo še za roke (bicepse).

Kakšno naj bi bilo sorazmerje trebušnjaki/hrbet? kaj za hrbet je to zadost da pač samo na tleh ležiš in se vzdiguješ al obstajajo še kakšne druge primerne vaje?
 bod
#309278
larca91 napisal/-a:Sem začela tečt tivoli-cankarjev vrh in mam občutek da po vsakem teku manj zdržim! A je to samo moj filing ali je normalno?
Tole zveni kot pretreniranost. Kolikokrat na teden pa delaš takšne teke?

Na tvojem mestu bi si jaz sicer raje zadal cilj (počasi) teči 20 minut brez vmesne hoje, preden bi začel redno teči v hrib. Ampak, če imaš voljo za to in se ti tek ni začel gnusiti, kar nadaljuj!
 larca91
#309279
Po 2-4 dneh grem spet. Odvisno od volje. bolj realno bi bilo po 3-4 dneh. Tak da poskušam vsaj 2-3x na teden.

Saj voljo mam in mi je ful fajna pot. ampak vem da bo šlo precej bolj počas ker niti nisem navajena hodit po klancu (od ta kjer sem je bolj ravnina ;) )
 Madkupe
#311636
Za začetek en lep DOBER DAN
Evo še en začetnik več.Pri 44. in z 97 kilami sem se odločil da je dovolj.Teči sem začel 12.junija.Takojšnja ugotovitev ne glede na to da kar veliko prehodim,tudi hribov,je bila,da to nima popolnoma nobene veze s tekaško kondicijo.Za dva km sem porabil 18 minut in vso energijo. :oops:
Danes lahko pretečem 11km.Čas na 10 je okoli 65minut.Ni nev vem kaj,ampak sem čisto zadovoljen.
Trenutno sem na 85 kilah,seveda sem tudi prehranske navade spremenil.
Tečem 3xtedensko po 10 km.
Po sili prilik pa sem se prijavil na rekreativni tek v Ljubljani.
Vprašanje za izkušene tekače.Tek bi rad zaključil v manj kot uri.Naj do teka vztrajam pri 10 kilometrih ali naj povečujem razdaljo.Še ena malenkost,kako trenirate pozimi?Zunaj tečete ali kako drugače.
Uporabniški avatar
 štenga
#311637
Madkupe napisal/-a:Čas na 10 je okoli 65minut.Ni nev vem kaj,ampak sem čisto zadovoljen.
Trenutno sem na 85 kilah,seveda sem tudi prehranske navade spremenil.
Tečem 3xtedensko po 10 km.
Po sili prilik pa sem se prijavil na rekreativni tek v Ljubljani.
Vprašanje za izkušene tekače.Tek bi rad zaključil v manj kot uri.Naj do teka vztrajam pri 10 kilometrih ali naj povečujem razdaljo.

Si pomislil raje na kakšno drugo strategijo? Kolikor se tole bere ti manjka hitrosti. Zamenjaj raje kakšno 10km razdaljo z 2km ali 3km tekom. Ciljaj pa na čas pod 10,5min oziroma pod 16,5min, pa bo šlo z lahkoto pod 1h na teku. Še bolj pa bi ti pomagali kakšni treningi intervalov.

Pa pazi - le dobro ogret začni s treningom hitrosti. Pa veliko uspeha.
Uporabniški avatar
 pajo
#311640
Madkupe napisal/-a:Za začetek en lep DOBER DAN
Evo še en začetnik več.Pri 44. in z 97 kilami sem se odločil da je dovolj.Teči sem začel 12.junija.Takojšnja ugotovitev ne glede na to da kar veliko prehodim,tudi hribov,je bila,da to nima popolnoma nobene veze s tekaško kondicijo.Za dva km sem porabil 18 minut in vso energijo. :oops:
Danes lahko pretečem 11km.Čas na 10 je okoli 65minut.Ni nev vem kaj,ampak sem čisto zadovoljen.
Trenutno sem na 85 kilah,seveda sem tudi prehranske navade spremenil.
Tečem 3xtedensko po 10 km.
Po sili prilik pa sem se prijavil na rekreativni tek v Ljubljani.
Vprašanje za izkušene tekače.Tek bi rad zaključil v manj kot uri.Naj do teka vztrajam pri 10 kilometrih ali naj povečujem razdaljo.Še ena malenkost,kako trenirate pozimi?Zunaj tečete ali kako drugače.

Samo pogumno naprej. Torej... LJ maraton. Kaj se ti bo po mojem pripetilo na tem teku? Množica te bo potegnila v tak tek ( prehiter), da boš kaj kmalu ugotovil, da komaj dihaš. Pojdi svoj tempo. Delaj teke, da boš malo hitrejši. Recimo za začetek tam 200 m hitro pa malo počivaš ali bolj počasi tečeš. Pa to 10 x ponoviš. Sicer pa na netu vse izveš kar te zanima. Kako pozimi? :D Enako kot sedaj. Samo malo drugače napravljen. Največ km sem naredil ko je bilo največ snega in je najbolj padalo. Pa izgleda, da jih bom v najbolj vročem mesecu mojega življenja še več. Če boš prišel pod 1h super drugače pa se ti ne bo svet podrl a ne? Pa ne pretiravaj. Srečno.
 Madkupe
#311646
Hm,enkrat tedenski krajši tek s povdarkom na hitrosti,lahko bi se spomnil :oops: .
Ne,ne bo se podrl svet, :D tečem zase,bi bilo pa fino.
Hvala vama za odgovore.
#311647
... če sedaj tečeš sam, 10 km za 65 min, potem boš na tekmi to odtekel komot, pod 60 min.
 spela*
#311719
StaraKost napisal/-a:... če sedaj tečeš sam, 10 km za 65 min, potem boš na tekmi to odtekel komot, pod 60 min.


Poleg tega je 10ka na LM nekoliko krajša ... :wink:

Tek pozimi ... do lanskega Ljubljanskega maratona sem pozimi tekla normalno, a zmanjšala hitrost (zaradi poškodb) in povečala kilometrino. Nizke temperature niso primerne za trening intervalov, na primer.
Lanski Ljubljanski maraton pa je bil ... zelo mrzel. Mene je v cilju tako zeblo, da se mi je povsem zameril tek v mrazu. Pravzaprav se je zamerilo KAR KOLI početi na mrazu. Posledično celo zimo nisem skoraj nič tekla (kilogrami so šli gor) in komaj čakala pomlad. No, še zdaj mi je največja muka misel na to, da bi me zeblo. Celo v najhujši vročini tega poletja sem si rekla, samo na ni mraz! :mrgreen:
Tako da ne vem, kako bo to zimo. :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

VESELI BOMO VAŠIH KOMENTARJEV in PREDLOGOV GLEDE NOVEGA PORTALA