Prostor za debato o teku, tekačih, željah, upih, občutkih, vzpodbudi, nasvetih, ... karkoli vam pade na pamet ob in o teku - povejte, vprašajte, razpišite se ...
#360106
Elektron napisal/-a:Prvi kilometer sem odtekel v tempu joginga. Toliko, da se mi telo ogreje in utrip je kar hitro narasel do 160 utripov na sekundo. Potem sem začel teči in tekel nekje med 6:10 - 6:30 na km. Dobro uro sem treniral in ko sem se na koncu zaustavil nisem bil niti malo zadihan. Tudi med tekom sem par krat poizkusil govoriti v stavkih in to počel brez težav. Srčna slika je tokrat konstanta in se je le na koncu dvignila. Srčni utrip sem imel med 178 in 180, na koncu po 45-ti minuti pa je nihal med 180 in 182.

Glede na prebrano teorijo o počutju itd bi rekel da je tu nekje ta moja optimalna točka. Je to možno ali pa je nekaj narobe z mojim merilnikom? :D
Osebno sumim, da ti merilnik na zapestju ne kaže pravilno. Vse skupaj mi deluje zelo sumljivo. Tečeš sedaj že koliko? Več mesecev po 40 km na teden in imaš tako skromen tempo pri 180 utripa. Si mlad in lahek, tukaj nekaj ne štima. Ali ti ura popolnoma napačno meri srčni utrip, ali pa imaš dejansko maksimum mnogo višji od teoretičnih 220- leta, kar je seveda tudi možno. Zato sem ti že večkrat napisal, da odteči en testni trening po ravnini par km res na maksimalno, da vidiš, koliko ti bo ura pokazala najvišji povprečni utrip.

Kot ti je že zgoraj napisal sposodi si ali kupi Polarjev prsni merilec, ki je veliko bolj natančen.
#360108
Elektron napisal/-a:Seveda je moj osnovni namen teka dobro počutje, imam pa tudi željo napredovati in biti zmožen preteči čim daljše in daljše razdalje, ker sanjam da bi to svojo traso zamenjal kdaj pa kdaj za kakšno drugo in bi si privoščil kakšen tekaški izlet po lepih krajih naše majhne dežele. Če bi bilo mogoče bi se tudi kdaj v prihodnje udeležil kakšnega tekmovanja :)



Prijavi se na kakšno tekmo čim prej, ne rabš zdej čakat, da boš optimalno pripravljen. Treningi so lahko monotoni, ena taka tekaška prireditev je pa super popestritev tega procesa.
Uporabniški avatar
 čara
#360112
Glede na to, da se je že izčrpaval do mere slabega počutja, bi jaz rekla, da še ni zrel za kako tekmo.
Ko je človek pripravljen s tekme tudi odstopit zaradi bolečin, ki se lahko pojavijo med tekom je OK.
 Elektron
#360117
Danes sem izvedel meritev maksimalnega utripa. V 5 minutnem pospeševanju, ko sem zadnjo minuto tekel s tempom 3:10 sem ga spravil do 200. Zaustavil sem se in bil dokaj zadihan. Vzel sem si 30 sekund pavze pred šprintom. Šprintal sem le 30 sekund, a mi žal merilnik tega sploh ni zaznal oziroma zaradi časovnega zamika ni pravilno izmeril. Izmeril mi je skoraj enak utrip kakor sem ga imel preden sem se pognal v tek. Poskusil sem še enkrat tako da sem se malo nadihal in tekel dlje, a ponovno nisem bil pri tem dokaj uspešen. Za začetek sem si nastavil novi maksimalni utrip v napravi na 200, predvidevam pa da je malo višji od tega.

Bom poskusil še enkrat naslednji teden na nek drug način, brez šprinta. Drugače pa sem testiral kako meri moj utrip v mirovanju in takrat ni nič narobe z napravo. 50 utripov sem si izmeril sam in tudi merilnik kaže tako. Moram še poizkusiti med pogovornim tempom, če se meritve ujemajo. Poizkusil sem po testo maksimalnega utripa, a je takrat bilo prehitro in tudi izmučen sem bil, tako da nisem bil sposoben slediti.

Še enkrat bi se rad zahvalil vsem na tem forumu, da tako prijazno pomagate nevrotičnemu novincu, ki je nedvomno marsikomu tečen. Hvala iz srca! :D
#360123
Pet minut teka je premalo. Raje opravi pet kilometrski test s pospeševanjem na polno zjutraj, ko še ni tako vroče.
Tukaj nekaj ne štima z uro saj je zelo nenatančna. 180 utripov pri tempu krepko nad 6 min/km in le 200 utripov pri pospeševanju do tempa 3:10/km. Ura je enostavno nenatančna. Če te res toliko zanimajo srčni utrip in trening v conah utripa, si nabavi Polarjev prsni merilec H7 ali H10, ki je zelo natančen. Dobiš za 60 EUR ali manj, poglej tudi na bolhi.
 Nejc1986
#360126
Tudi meni (kot precejšnjemu laiku) , so tele vrednosti zelo zelo čudne.

Sam imam npr pulz v mirovanju sredi dneva okoli 42' zjutraj pred vstajanjem si ga še nisem meril, umirjeno tečem pri 110-125, pri 150 se zadiham. Tako gledano čez palec.

Ker sem zelo frišen tekač (tečem šele od oktobra) sem bil zgolj na eni prireditvi ; Mali kraški maraton-povprecen pulz 141.

Na kolesu je podobno, avg se mi giba od 135 do 145 .

Ne predstavljam si kako zgleda pri 180, kaj šele 200.

Je pa res,da sem uzitkar,nikoli ne grem res na polno,ampak med 140 in 200 se mi zdi ogromna razlika.

Najvišji pulz sem imel kot začetnik pri kolesarjenju na Rašico -167 ko nisem zmogel pozdraviti pohodnika. Dobesedno.

Star sem 32let, 67kg pri 173cm.
 Elektron
#360147
Ponovno se oglašam z novico. Zgleda res ura kaže napak, kajti zadnjič sem si sam izmeril utrip in ugotovil, da pri tempu 6:30, ko ura kaže 178 utripa, imam v resnici nekje 135 udarcev na minuto.

Eni stvari smo prišli do konca :D

Zanima še me sledeče, če ima mogoče kdo kakšne izkušnje. Pogosto se mi dogaja, da pri teku ali hoji, čez nekaj časa začnem občutiti motečo bolečino v desnem ramenu. Zdi se mi, da izvira nekje od lopatic in navzgor po hrbtnem delu ramena. Se je komu to dogajalo ali dogaja?
#360148
Občasno se mi je pojavila pri razdalji 30+ km. Preprečim jo tako, da pred tekom malce razgibam in ogrejem tudi zgornje okončine ter vrat. Med tekom pa recimo vsak km sprostim roke in jih za 15 sekund potresem.

Drugače tedensko delaj vaje za moč in stabilnost trupa.

Glede ure pa nabavi pas in ti bo točno prikazal utripe.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

VESELI BOMO VAŠIH KOMENTARJEV in PREDLOGOV GLEDE NOVEGA PORTALA