vaše tegobe, vprašanja, nasveti in odgovori - o preventivi in kurativi...

Moderator: Z*

 Tainex
#356875
Med tekom me velikokrat začnejo boleti kolena, in kdaj me bolijo še naslednje dva do 3 dni. Ali je možno da se mi vnamejo? Enkrat sem imela vneto ahilovo tetivo in je občutek podoben :(
Uporabniški avatar
 zajc
#356879
Tainex napisal/-a:Med tekom me velikokrat začnejo boleti kolena, in kdaj me bolijo še naslednje dva do 3 dni. Ali je možno da se mi vnamejo? Enkrat sem imela vneto ahilovo tetivo in je občutek podoben :(

Jaz mislim, da se tekači delimo na dve skupini. Tiste, ki so jih bolela kolena samo na začetku, ko so pričeli s tekom in tiste, ki jih še zdaj bolijo. Če se ti to še vedno dogaja, lahko da nekaj delaš narobe. Vzrokov je ogromno. Copati, tehnika teka, premalo treninga ... Lahko obiščeš zdravnika ampak še največ boš storila, če boš prisluhnila svojemu telesu. Poskusi ugotoviti zakaj se ti to dogaja. Zamenjaj copate, zamenjaj stezo, spremeni dolžino, frekvenco teka ... Ko boš našla najbolj ugodno kombinacijo, bodo bolečine verjetno izginile.
#358126
DekiDeci napisal/-a:nature_m, srečno z okrevanjem in upam, da bo punkcija čim hitreje mimo. potem pa le ne pretiravaj takoj s tekom, telo včasih rabi malo, da se odpočije, regenerira.. Je veliko bolje, da najprej malo počivaš in ne obremenjuješ preveč kolena, da boš kasneje lahko spet prišla v formo, ki si jo želiš. Priporočam plavanje, ki razbremeni celo telo in pa seveda primerno prehrano, ki pomaga. Zgoraj si lahko več prebereš tudi o prehranskih dopolnilih, ki preverjeno delujejo. Srečno!


Katera prehranska dopolnila imaš v mislih oz. bi priporočal? Sem dokaj redni tekač in razmišljam, da bi začel jemati kakšno kvalitetno dopolnilo kot preventivo za kolena, gležnje, ker imamo v familiji težave s sklepi in bi rad preprečil, ali pa vsaj omilil in zakasnil zadeve.. Hvala.
Uporabniški avatar
 čara
#358132
Fajn je vedeti za kaj so težave...res je prehrana ogromno pomaga, da v telo vneseš zadosti vitaminov, mineralov, zdravo mero beljakovin. Čim več nepredelane hrane, čim več mesa pašne reje, enako z mlečnimi izdelki, čim več pašna reja. In čim manj sladkorja, ki je znan po tem, da porabi veliko minralov za predelavo.

Potem pa šport-razne vaje so na spletu za krepitev mišic okoli kolena, tekači (pa tudi pohodniki) moramo biti malo bolj pozorni na zadnjo stegensko mišico, ki je navadno zapostavljena, pride do nesorazmerij in bolečin.

Ob poškodbi MCL so meni takrat predlagali, da jem vražji krempelj (deluje protivnetno, podobno kot kurkuma-zlata pasta). Kolagen, MSM z vitaminom C (raztopljen v limonadi), magnezijev citrat ter omega 3. Pa ker mi je primajkovalo železa sem takrat še železo + b komplex. Dodatke sem imela razdeljene na intervale, nekaj zjutraj, nekaj ob malici, nekaj ob kosilu, zvečer...Je pa to vitaminčkanje trajalo skoraj pol leta, če se prav spomnim.

Pri magneziju se odsvetuje uživanje mlečnih izdelkov 4h pred/po dodatku. Besede gospe v lekarni.

Pri pomanjkanju železa in dodajanju le tega se odsvetuje kofein, tein, paradižnik, mlečni izdelki. Spodbuja pa se uživanje živil z večjo vsebnostjo C vitamina. Oreščke, žita, stročnice je nujno namakat-različno dolgo, s tem se izboljša prebavljivost, zmanjša učinek fitinske kisline, ki prav tako zavira absorpcijo železa. No, tudi te reči so mi svetovali tisti z diplomami iz farmacije in zdravstva.

Da ne bo kdo zopet mislil, da sem samooklicana strokovnjakinja. Podajam lastno izkušnjo.
 aleššš
#358134
SpidiGonzales napisal/-a:
DekiDeci napisal/-a:nature_m, srečno z okrevanjem in upam, da bo punkcija čim hitreje mimo. potem pa le ne pretiravaj takoj s tekom, telo včasih rabi malo, da se odpočije, regenerira.. Je veliko bolje, da najprej malo počivaš in ne obremenjuješ preveč kolena, da boš kasneje lahko spet prišla v formo, ki si jo želiš. Priporočam plavanje, ki razbremeni celo telo in pa seveda primerno prehrano, ki pomaga. Zgoraj si lahko več prebereš tudi o prehranskih dopolnilih, ki preverjeno delujejo. Srečno!


Katera prehranska dopolnila imaš v mislih oz. bi priporočal? Sem dokaj redni tekač in razmišljam, da bi začel jemati kakšno kvalitetno dopolnilo kot preventivo za kolena, gležnje, ker imamo v familiji težave s sklepi in bi rad preprečil, ali pa vsaj omilil in zakasnil zadeve.. Hvala.


Takšna prehranska dopolnila ne obstajajo. Jej normalno mešano prehrano. Če imaš v familiji težave s sklepi pač tek ni zate sploh, če imaš slabo tehniko. Obstajajo drugi športi, ki so prijaznejši do sklepov kolesarjenje hoja plavanje...
Nazadnje spremenil aleššš, dne 12 Jan 2018, 09:29, skupaj popravljeno 1 krat.
 aleššš
#358135
čara napisal/-a:Fajn je vedeti za kaj so težave...res je prehrana ogromno pomaga, da v telo vneseš zadosti vitaminov, mineralov, zdravo mero beljakovin. Čim več nepredelane hrane, čim več mesa pašne reje, enako z mlečnimi izdelki, čim več pašna reja. In čim manj sladkorja, ki je znan po tem, da porabi veliko minralov za predelavo.

Potem pa šport-razne vaje so na spletu za krepitev mišic okoli kolena, tekači (pa tudi pohodniki) moramo biti malo bolj pozorni na zadnjo stegensko mišico, ki je navadno zapostavljena, pride do nesorazmerij in bolečin.

Ob poškodbi MCL so meni takrat predlagali, da jem vražji krempelj (deluje protivnetno, podobno kot kurkuma-zlata pasta). Kolagen, MSM z vitaminom C (raztopljen v limonadi), magnezijev citrat ter omega 3. Pa ker mi je primajkovalo železa sem takrat še železo + b komplex. Dodatke sem imela razdeljene na intervale, nekaj zjutraj, nekaj ob malici, nekaj ob kosilu, zvečer...Je pa to vitaminčkanje trajalo skoraj pol leta, če se prav spomnim.

Pri magneziju se odsvetuje uživanje mlečnih izdelkov 4h pred/po dodatku. Besede gospe v lekarni.

Pri pomanjkanju železa in dodajanju le tega se odsvetuje kofein, tein, paradižnik, mlečni izdelki. Spodbuja pa se uživanje živil z večjo vsebnostjo C vitamina. Oreščke, žita, stročnice je nujno namakat-različno dolgo, s tem se izboljša prebavljivost, zmanjša učinek fitinske kisline, ki prav tako zavira absorpcijo železa. No, tudi te reči so mi svetovali tisti z diplomami iz farmacije in zdravstva.

Da ne bo kdo zopet mislil, da sem samooklicana strokovnjakinja. Podajam lastno izkušnjo.



Samo da je bila po vseh teh zaužitih prehranskih dopolnilih prebava OK. :D
Uporabniški avatar
 čara
#358142
Haha, ja je blo OK. S kolenom pa potem tudi in nohte nikoli nisem imela tako lepe (se mi drugače plastijo, no takrat se mi potem nekaj časa niso).
Uporabniški avatar
 StaraKost
#358144
zajc napisal/-a:
Tainex napisal/-a:Med tekom me velikokrat začnejo boleti kolena, in kdaj me bolijo še naslednje dva do 3 dni. Ali je možno da se mi vnamejo? Enkrat sem imela vneto ahilovo tetivo in je občutek podoben :(

Jaz mislim, da se tekači delimo na dve skupini. Tiste, ki so jih bolela kolena samo na začetku, ko so pričeli s tekom in tiste, ki jih še zdaj bolijo. Če se ti to še vedno dogaja, lahko da nekaj delaš narobe. Vzrokov je ogromno. Copati, tehnika teka, premalo treninga ... Lahko obiščeš zdravnika ampak še največ boš storila, če boš prisluhnila svojemu telesu. Poskusi ugotoviti zakaj se ti to dogaja. Zamenjaj copate, zamenjaj stezo, spremeni dolžino, frekvenco teka ... Ko boš našla najbolj ugodno kombinacijo, bodo bolečine verjetno izginile.


Obstaja še ena vrsta. Kolena me nikoli niso bolela. Kljub temu, da sem v letih, še vedno imam občutek, da kolena sploh ne "obstajajo" :D .
Uporabniški avatar
 ZdravkoC
#358197
Med "boli me k..." in "bili me g..." je pol metra razlike.
Jaz imam namreč probleme edino v gležnjih.
Za boleča kolena je ogromno vzrokov in veliko vaj.
Menim, da se najlažje izogneš bolečim kolenom s tekom na sprednji del stopala.
Tako najprej izkoristiš elastičnost prečnega stopalnega loka in nato še vzdolžnega.
Tek po prstih. Mehko polaganje stopala zmanjšuje silo udarca.
Stil bosega teka, barefutke ...
toliko v telegrafskem stilu :-)

VESELI BOMO VAŠIH KOMENTARJEV in PREDLOGOV GLEDE NOVEGA PORTALA