- 03 Mar 2014, 08:10
#321898
Ales100, lahko svoje »avstrijske modele« in »švedske raziskave« podkrepiš s konkretnim virom ali vsaj linkom? To kar opisuješ, se meni namreč sliši kot »indijski model« - zakon močnejšega. Preprosta logika: najmočnejši in najtežji (kamioni) imajo prednost pred vsemi ostalimi iz preprostega razloga, ker se pač težje ustavijo/spremenijo smer. In tako naprej od kamionov do pešcev, ki se seveda lahko takoj ustavijo ob robu ceste in gledajo promet – čakajo, da je prosto. In če imajo srečo niso na ne vem kako prometni cesti in lahko hitro mirno gredo preko. Čisto nekaj drugega pa je prometna cesta v času konice, kjer lahko čakaš tudi po pol ure za kakšno luknjo. In to je skladno z »avstrijskim modelom« vsekakor boljša rešitev za pešce, kot pa primerno označen prehod za pešce, po možnosti s kakšnim ležečim policajem… V bistvu ne vem, zakaj potem sploh še obstajajo prometni predpisi v takšnem obsegu, dovolj bi bil samo en zakon, po katerem bi se vsi ravnali – zakon močnejšega. Najmočnejši pač vozi, kot mu paše, vsi ostali pa se mu v skladu s tem (in s svojo močjo) prilagajajo. Zadeva bi delovala odlično, kot v Indiji, kjer zaradi tega »zakona« praktično ni mrtvih na cesti – ali pač?
Ales100 napisal/-a:SimonG napisal/-a:Ko se vsedeš za volan je tvoja dolžnost da paziš na pešce, kolesarje in ostale šibkejše udeležence v prometu... če oni ne pazijo nase, to ni tvoj problem... Če nekoga zbiješ se to zgodi v 90% zato, ker ti nisi dovolj pazil.
Moral sem se oglasiti, ker se s tem poklicno ukvarjam. Pravzaprav so za skoraj vse nesreče krivi šibkejši udeleženci sami glede na enostavno zmožnost ukrepanja, vendar se jih zaradi zakonskega instituta objektivne odgovornosti pogosto oprošča. A se nikomur ne zdi čudno, zakaj pravzaprav vsi pešci umrejo na prehodih za pešce, čeprav je velika večina prečkanj ceste izven prehodov, ogromno v conah 90 km/h?
Tisti, ki se kaj vozite po Avstriji, ste verjetno opazili, da so začeli uvajati novi model. V preteklih letih so odstranili veliko večino hitrostnih ovir, sedaj pa so začeli odstranjevati prehode za pešce. Lahko si kar sposodim misel od zgoraj: "2 toni se ustavi kasnej kot 70kg!". Na podlagi tega celo med pločniki ukinjajo prehode, ponekod gredo celo tako daleč, da pri prehodih iz enega pločnika na drugega v isti ravnini s prometnim znakom prekličejo prednost pešcev. Razlog je v tem, da se pešec ustavi instantno, vozilo se ne more, zato je edino logično, da odgovornost preneseš na tistega, ki najlažje ukrepa. Tudi švedske raziskave ugotavljajo podobno: prehodi pomenijo tveganje in se jih je pri načrtovanju potrebno v čim večji meri izogibati. Tisti punci bi bili živi, če prehoda ne bi bilo.
Tekanje v nasprotni smeri vožnje pa tudi več nima smisla. To zakonodajo, da je potrebno hoditi po levem robu v smeri hoje, so uvedli zato, da bi pešci, ko zagledajo vozilo, stopili z vozišča in pri tem bi promet za oba udeleženca tekel nemoteno. Vse skupaj se je izrodilo, saj noben pešec več ne stopi z vozišča ko zagleda vozilo, vključno s slovenskimi preozkimi vozišči, in imaš torej konfliktno situacijo, ko se na isti cestni površini približujeta drug drugemu. Zato je danes z vidika varnosti bolj pametno, da preprosto hodiš/tečeš po desni, v smeri prometnega toka. Zaradi takšnega obnašanja udeležencev v Sloveniji le redko prihaja do nesreč.
Ales100, lahko svoje »avstrijske modele« in »švedske raziskave« podkrepiš s konkretnim virom ali vsaj linkom? To kar opisuješ, se meni namreč sliši kot »indijski model« - zakon močnejšega. Preprosta logika: najmočnejši in najtežji (kamioni) imajo prednost pred vsemi ostalimi iz preprostega razloga, ker se pač težje ustavijo/spremenijo smer. In tako naprej od kamionov do pešcev, ki se seveda lahko takoj ustavijo ob robu ceste in gledajo promet – čakajo, da je prosto. In če imajo srečo niso na ne vem kako prometni cesti in lahko hitro mirno gredo preko. Čisto nekaj drugega pa je prometna cesta v času konice, kjer lahko čakaš tudi po pol ure za kakšno luknjo. In to je skladno z »avstrijskim modelom« vsekakor boljša rešitev za pešce, kot pa primerno označen prehod za pešce, po možnosti s kakšnim ležečim policajem… V bistvu ne vem, zakaj potem sploh še obstajajo prometni predpisi v takšnem obsegu, dovolj bi bil samo en zakon, po katerem bi se vsi ravnali – zakon močnejšega. Najmočnejši pač vozi, kot mu paše, vsi ostali pa se mu v skladu s tem (in s svojo močjo) prilagajajo. Zadeva bi delovala odlično, kot v Indiji, kjer zaradi tega »zakona« praktično ni mrtvih na cesti – ali pač?