prostor za debato o (ne le tekaški) športni opremi. obleka, obutev, pripomočki ... vprašanja, predlogi, nasveti, uporaba, ...
 PeroMB
#321898
Ales100 napisal/-a:
SimonG napisal/-a:Ko se vsedeš za volan je tvoja dolžnost da paziš na pešce, kolesarje in ostale šibkejše udeležence v prometu... če oni ne pazijo nase, to ni tvoj problem... Če nekoga zbiješ se to zgodi v 90% zato, ker ti nisi dovolj pazil.


Moral sem se oglasiti, ker se s tem poklicno ukvarjam. Pravzaprav so za skoraj vse nesreče krivi šibkejši udeleženci sami glede na enostavno zmožnost ukrepanja, vendar se jih zaradi zakonskega instituta objektivne odgovornosti pogosto oprošča. A se nikomur ne zdi čudno, zakaj pravzaprav vsi pešci umrejo na prehodih za pešce, čeprav je velika večina prečkanj ceste izven prehodov, ogromno v conah 90 km/h?

Tisti, ki se kaj vozite po Avstriji, ste verjetno opazili, da so začeli uvajati novi model. V preteklih letih so odstranili veliko večino hitrostnih ovir, sedaj pa so začeli odstranjevati prehode za pešce. Lahko si kar sposodim misel od zgoraj: "2 toni se ustavi kasnej kot 70kg!". Na podlagi tega celo med pločniki ukinjajo prehode, ponekod gredo celo tako daleč, da pri prehodih iz enega pločnika na drugega v isti ravnini s prometnim znakom prekličejo prednost pešcev. Razlog je v tem, da se pešec ustavi instantno, vozilo se ne more, zato je edino logično, da odgovornost preneseš na tistega, ki najlažje ukrepa. Tudi švedske raziskave ugotavljajo podobno: prehodi pomenijo tveganje in se jih je pri načrtovanju potrebno v čim večji meri izogibati. Tisti punci bi bili živi, če prehoda ne bi bilo.

Tekanje v nasprotni smeri vožnje pa tudi več nima smisla. To zakonodajo, da je potrebno hoditi po levem robu v smeri hoje, so uvedli zato, da bi pešci, ko zagledajo vozilo, stopili z vozišča in pri tem bi promet za oba udeleženca tekel nemoteno. Vse skupaj se je izrodilo, saj noben pešec več ne stopi z vozišča ko zagleda vozilo, vključno s slovenskimi preozkimi vozišči, in imaš torej konfliktno situacijo, ko se na isti cestni površini približujeta drug drugemu. Zato je danes z vidika varnosti bolj pametno, da preprosto hodiš/tečeš po desni, v smeri prometnega toka. Zaradi takšnega obnašanja udeležencev v Sloveniji le redko prihaja do nesreč.


Ales100, lahko svoje »avstrijske modele« in »švedske raziskave« podkrepiš s konkretnim virom ali vsaj linkom? To kar opisuješ, se meni namreč sliši kot »indijski model« - zakon močnejšega. Preprosta logika: najmočnejši in najtežji (kamioni) imajo prednost pred vsemi ostalimi iz preprostega razloga, ker se pač težje ustavijo/spremenijo smer. In tako naprej od kamionov do pešcev, ki se seveda lahko takoj ustavijo ob robu ceste in gledajo promet – čakajo, da je prosto. In če imajo srečo niso na ne vem kako prometni cesti in lahko hitro mirno gredo preko. Čisto nekaj drugega pa je prometna cesta v času konice, kjer lahko čakaš tudi po pol ure za kakšno luknjo. In to je skladno z »avstrijskim modelom« vsekakor boljša rešitev za pešce, kot pa primerno označen prehod za pešce, po možnosti s kakšnim ležečim policajem… V bistvu ne vem, zakaj potem sploh še obstajajo prometni predpisi v takšnem obsegu, dovolj bi bil samo en zakon, po katerem bi se vsi ravnali – zakon močnejšega. Najmočnejši pač vozi, kot mu paše, vsi ostali pa se mu v skladu s tem (in s svojo močjo) prilagajajo. Zadeva bi delovala odlično, kot v Indiji, kjer zaradi tega »zakona« praktično ni mrtvih na cesti – ali pač?
 spela*
#321909
Medicius napisal/-a:Sem tekel po kolesarski


:?: :?:
A to se ti zdi pa sprejemljivo?

Kolesarska steza je, kot že ime pove, namenjena KOLESARJEM.
Nazadnje spremenil spela*, dne 03 Mar 2014, 10:35, skupaj popravljeno 1 krat.
 spela*
#321910
vencelj napisal/-a:
SimonG napisal/-a:Ko se vsedeš za volan je tvoja dolžnost da paziš na pešce, kolesarje in ostale šibkejše udeležence v prometu... če oni ne pazijo nase, to ni tvoj problem... Če nekoga zbiješ se to zgodi v 90% zato, ker ti nisi dovolj pazil.



Hipotetično: prometna cesta izven naselja, ozka, ovinkasta. Dohitiš tekača s slušalkami, ki sploh ne ve, da si za njim, zaradi izogibanja lužam ob robu ceste stalno ovinkari in skače na cesto, torej je nepredvidljiv, predvsem pa zelo nevaren. Kaj storiti?. Parkirati, teči za njim, ga dohiteti in opozoriti, da bi rad šel naprej, se vrniti po vozilo in nadaljevati z vožnjo...ali kaj?

Vsi bi se morali v prometu obnašati bolj varno. Kot tekač se predvsem izogibam prometnim cestam, če pa že moram, naredim to tako, da imam dogajanje okrog sebe pod nadzorom (če "sem gluh", to nikakor ni varno obnašanje!). Kot voznik skušam biti strpen do šibkejših, čeprav velikokrat vidim kolesarje, ki za sabo naredijo celo kolono, ker jih ni možno varno prehiteti, največkrat zato, ker jih vozi po več "vštric"...torej: predvsem veliko strpnosti z obeh strani, malo razmisleka, kaj počnemo in kako se obnašamo, izogibanje situacijam, v katerih spravljamo v nevarnost sebe in druge, pa bo vse OK.!


Lepo napisano, Vencelj! :!:
 vroom
#321912
spela* napisal/-a:
Medicius napisal/-a:Sem tekel po kolesarski


:?: :?:
A to se ti zdi pa sprejemljivo?

Kolesarska steza je, kot že ime pove, namenjena KOLESARJEM.


To je res, res pa je tudi, da je včasih in na določenih mestih – zaradi pešcev, hitrosti teka ipd. – smotrneje teči po kolesarski. Seveda je ob tem pač treba biti previden, kdaj pa kdaj pogledati nazaj in se po potrebi umakniti.

Strinjam se z Vencljem, malo strpnosti na obeh straneh, predvsem pa pozornosti na okolico, pripelje zelo daleč. Nič ni narobe, če tekač kdaj pa kdaj stopi na cesto, da prehiti koga na pločniku– če seveda prej pogleda, da je na cesto varno stopiti in da s tem ne ovira prometa; sicer se pač počaka, naredi pavza par sekund in potem hitreje naprej :)

Ales100:
»Tisti punci bi bili živi, če prehoda ne bi bilo«.

Lahko se pogovarjamo o inovativnih načinih urejanja prometa, da naredimo izkušnjo boljšo in varnejšo za vse udeležence prometa, vendar pa moraš priznati, da je ta izjava udarila malo mimo. Tisti punci bi bili živi, če voznik ne bi brezobzirno divjal po cesti. Seveda, če ne bi bilo prehodov nikjer, potem pač nikogar ne bi zbili na cesti (ampak npr. na pločniku, kamor bi že kdo znal zapeljati); toda ta prehod pač ni bil vzrok te nesreče.

milos: Veliko razlogov je, zakaj človek lahko ne sliši vozila – okoljski hrup in ovire, ki dušijo zvok, pogovor, karkoli. Če pa avto divja, je lahko čas, ki je potreben, da ti tisto tuljenje mašine priemrno prepoznaš in nato pravilno reagiraš, dosti prepozen. V splošnem pa je dobro, da pri tako občutljivih zadevah, kot je bila nesreča, ki jo omenjaš, najprej pobrskaš po dejstvih, s katerimi lahko utemeljiš svoj sklep.

LP
Uporabniški avatar
 Medicius
#321913
spela* napisal/-a:
Medicius napisal/-a:Sem tekel po kolesarski


:?: :?:
A to se ti zdi pa sprejemljivo?

Kolesarska steza je, kot že ime pove, namenjena KOLESARJEM.

Nič čudnega, da se v prometu dogajajo bedarije, ko pa ljudje sploh ne poznate pravil. Naj ti citiram!
Če na vozišču ali ob njem ni pasu za pešce, pešpoti ali pločnika, je pa kolesarska pot ali steza, smejo hoditi pešci po kolesarski poti ali stezi, vendar tako, da ne ovirajo kolesarjev in voznikov koles s pomožnim motorjem.

Torej... pri nas v Prekmurju je ogromno kolesarskih stez, kjer ni označen del za pešče. In prav zaradi takih kot si ti, ki ne poznajo pravil, se je včeraj kolesar zapeljal skoraj v mene (nekaj cm je manjkalo) in želel očitno meni dokazati, da je on na svoji desni strani car, bog in batina in da naj jaz po zraku tečem. Tekel sem pravilno po levi strani tik ob robu asfalta in je imel ogromno mesta na svojem pasu, da bi se lahko varno odpeljal mimo. Še najbolj smešno pa je, da nasproti ni bilo nikogar. To se mi ni zgodilo prvič!
Ljudje si pač postavljate svoja pravila, po svoji kvazi logiki, zato pa je naša država tam kjer je.
 RAJZL
#321916
Po vseh prebranih postih vidim, da se naša mnenja precej razlikujejo. Vsak ima seveda po svoje tudi prav. Sam bi pa dodal samo dve stvari. Prva je ta, da če sam nase ne paziš, ne moreš tega pričakovati od drugih - žal. Druga, sicer moja subjektivna pa je ta, da med tekom raje prisluhnem okolici, pa naj je to narava ali urbano naselje.

P.S. Me pa čudi tako burna reakcija s strani tekača kot je Guinness, saj bi moral vsaj ti "sestro" vsaj malo razumeti.
 spela*
#321918
Medicius napisal/-a:
spela* napisal/-a:
Medicius napisal/-a:Sem tekel po kolesarski


:?: :?:
A to se ti zdi pa sprejemljivo?

Kolesarska steza je, kot že ime pove, namenjena KOLESARJEM.

Nič čudnega, da se v prometu dogajajo bedarije, ko pa ljudje sploh ne poznate pravil.


Medsebojno razumevanje je velikokrat posledica tega, da ljudje povedo samo nekatera dejstva.

No, v Ljubljani pločniki SO. Večina kolesarskih stez poteka tik ob površinah, namenjenih pešcem. In čeprav so te površine, namenjene pešcem, lahko ponekod zelo široke, se najde veliko pešcev, ki bodo ne glede na to hodili po kolesarski stezi.
#321920
vencelj napisal/-a: Kot voznik skušam biti strpen do šibkejših, čeprav velikokrat vidim kolesarje, ki za sabo naredijo celo kolono, ker jih ni možno varno prehiteti, največkrat zato, ker jih vozi po več "vštric"...

LP, vencelj
(o tej temi ne razpravljam več)


...... kolesarje je edino možno varno prehitevat, če so po dva "vštric". Zakaj ?
Če mislimo na varnost kolesarjev, je to za njih najbolj varna vožnja, ker takrat jih ne moreš prehitevat v škarje, kot se to počne, če se vozijo v vrsti. Zato jih pač prehitiš tako kot počasno vozilo, na primer traktor. V Avstriji se moraš vozit "vštric", če vas je več kot 4. Ker je daljša kolona nevarna za prehitevanje.
Uporabniški avatar
 boatjan
#321921
Sem že doživel, da je tekač s tako hitrostjo tekel preko prehoda, da sem ga zadnji trenutek videl, pa ni pogledal niti levo niti desno. Pol pa se je še bunil in ni niti počakal, da bi mu razložil osnovna pravila varnosti v prometu. Se je obnašal, kot da je bog, ker teče. No, upam, da tega ne počne več.
Uporabniški avatar
 dexi27
#321922
Nekaj malega na to temo. Najprej o kolesarjenju, na leto prekolesarim med 5 in 6 tisoč km in sem v teh letih doživel na cesti veliko. Ko sem začel s cestnim kolesarstvom sem se vozil zelo ob robu ceste a sem kmalu videl, da je to zgrešeno, saj te potem vsak ki pride od zadaj poskuša prehiteti pa naj bo situacija še tako nemogoča, no sedaj se vozim meter od roba, včasih še mal več, sploh po cestah kjer je omejitev 40 km/h saj se velikokrat ne peljem dosti manj od omejitve. Kar se tiče vožnje po kolesarski stezi pa tako, sam se le redko kdaj vozim po kolesarski stezi, ker je za cestnega kolesarja lahko veliko bolj nevarna kot pa cesta. Da ne naštevam vsega, od starih mam in atov, ki so zelo nepredvidljivi, skor tak ko otroci pa mamice z vozički in še in še.... No če srečam tekča sva do sedaj vedno najdla neko pot da sva se izognala drug drgemu :mrgreen:
Pa še nekaj na temo slušalk. Sam jih ne uporabljam med tekom, na kolesu pa si večkrat krajšam čas z poslušanjem radia, tu pa tam tud kaj zapojem :lol: , vendar samo z eno slušalko. Ko pa se vozim z gorcem pa raje prisluhnem govorici gozdov in narave, ppojem pa takrat ne da ne vznemirjam živali :mrgreen:
Uporabniški avatar
 Koci
#321930
Sam se med tekom le raje držim leve strani nasprotnega vozišča pa ne zaradi zakona, temveč zaradi tega da imam pregled nad nasproti vozečimi vozili.
Niso namreč vsi vozniki enako uvidevni in bi se le malo umaknili v levo ko vozijo mimo tebe. Da bi tekel po desni pa mi niti na misel ne pride, saj bi se lahko zgodilo, da bi se mi nepazljiv voznik ali pa tak, ki vneto telefonira zapeljal v hrbet.

Tudi jaz sem cestni kolesar in tudi jaz se ne vozim po kolesarskih stezah, ker so zelo nevarne. Pa ne zaradi starim mam in dedkov (tudi sam sem eden izmed njih), temveč zaradi nevarno spuščenih uvozov k hišam. Kolesarske steze projektirajo take kot so zaradi "navadnih" kolesarjev in ne zaradi nas rekreativcev na specialkah.

Bi pa rekel, da so slušalke med tekom ali na kolesu enako nevarne, kot telefoniranje na kolesu ali med tekom (tudi to sem že videl).
Uporabniški avatar
 semjul
#321933
:D

s kolesom se vozim največkrat zaradi regeneracije in v primerjavi z včasih naredim bore malo km, je pa res, da se nikoli ne vozim po kolesarskih stezah. In razlog je povsem enostaven. Kolesarskih steza v Trbovljah ni :lol:
Smešno kajne :?: če pa vam prišepnem še, da nimamo plačljivih parkirnih mest in pajkov, pa ne več tako zelo. :wink:
Glasba s slušalkami v ušesih pa kadar mi paše ja, kadar ne, ne. Ne morem pa si zamišljati da bi bili gluhi, za ostale udeležence v prometu kar bedaki- Malo preveč posplošeno kajne :?:
 vroom
#321943
Koci napisal/-a:Bi pa rekel, da so slušalke med tekom ali na kolesu enako nevarne, kot telefoniranje na kolesu ali med tekom (tudi to sem že videl).


S tem se ne bi strinjal. To je podobno, kot da bi rekel, da je imeti vklopljen radio v avtu enako nevarno kot (neprostoročno) telefoniranje med vožnjo; razlika med tema dvema primeroma je ogromna zaradi pešanja koncentracije, ne pa zaradi zadušitve šuma iz okolja. Seveda se strinjam, da se je na kolesu ali pa v avtu brezveze pogovarjati po telefonu, ker je to zares nevarno. Ne moremo pa tega enačiti s poslušanjem glasbe. Sam sicer več ne tečem/kolesarim z glasbo, sem pa to počel par let in zaradi tega nikoli nisem bolj ogrožal sebe ali pa drugih – jakost zvoka je bila namreč na takšni ravni, da se je vseeno prav dobro slišal okoljski hrup (npr. prihajanje avtomobila), zaradi dejstva, da poslušam glasbo, pa sem bil še bolj pozoren na okolje okoli mene.

Ne bi pa mogel sam nikoli teči ali kolesariti zgolj z eno slušalko – takšne asimetrije preprosto ne prenesem :)
 mojA
#321945
Ahoj,

vse se da, če se hoče :wink:

Veš kako sem sploh prišla do tega? Slušalke so se mi pokvarile, zato sem desno enostavno odrezala. Sem mislila, da samo ena slušalka ne bo več uporabna, pa je. Najprej je bilo tako: bolje kot nič .. potem sem se pa navadila. Čisto fino za pozimi, ko tečem ob cestah in ponoči, ko moraš bolj prisluhniti okolico.

Je pa res, priznam: ful mi paše dobra muska in intenziven tek. Kot bi bila dvakrat hm, zadeta? Ampak to počnem tam, kjer ni prometa... pa še takrat tečem tako, kot bi vozila avto :wink: (gledam predno zavijem ipd). Hja, čas je da si nabavim novo "fršterkarijo" za tek :D

Glede kolesarjenja pa: ne to mi pa ne gre, si ne upam, zaradi sebe in drugih. Na kolesu samo pojem :) ali pa žvižgam ali brundam - odvisno od terena :wink:
Nazadnje spremenil mojA, dne 03 Mar 2014, 21:43, skupaj popravljeno 1 krat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

VESELI BOMO VAŠIH KOMENTARJEV in PREDLOGOV GLEDE NOVEGA PORTALA