vaše tegobe, vprašanja, nasveti in odgovori - o preventivi in kurativi...

Moderator: Z*

Uporabniški avatar
 čara
#356811
Sladkor je znan kradljivec mineralov. Mleko, paradižnik, kofein, tein, fitinska kislina pa zavirajo absorbcijo železa. Zato se priporoča namakanje oreščkov in žit. Za oreščke cca 18 ur v kisli vodi, za žita različno in prav tako pri stročnicah. Tudi sicer paše malo omejiti, znižati vnos teh zadev, pa povečati vnos C vitamina, ki pa izboljšuje absorpcijo železa zelenolista zelenjava, paprika, kivi, zelje, cvetača, brokoli....In pa jetra, meso.

Lahko tudi "pošmuglaš" s samoplačnškimi dodatki. Konkretno vem, da je kvaliteten z dobro absorpcijo Jarrow B right (b vitamini ) in Solgar Gentle Iron (železo). V redu pa je tudi Advanced Ferochel. Sigurno so tudi drugi izdelki v primernih oblikah B12 v methlycolabamin in železo kot bisglycinate chelate.
Uporabniški avatar
 Loni
#356815
daca10 napisal/-a:
jozafat napisal/-a:Sem imel en ponedeljek sistematski pregled za službo po nedeljskem polmaratonu. Mi vzamejo kri in opravim vse ostale teste ter grem v službo. Čez dva dni dobim pismo iz ZD, da naj se takoj javim osebnemu zdravniku zaradi povišanega encima AST (AspartatAminotrasferaza). Kaj? Grem hitro k njemu in pravi: ja to so pa jetra - droga, alko al fizika! Haloo? :?: Moramo testirati vse in lepo spet vzeti kri, pa tako naprej .... :cry: Poduk te zgodbe: ne dajati krvi takoj po hudem fizičnem naporu ker se ta encim v jetrih še ne predela in je prisoten v različnih tkivih po telesu (mišice, možgani). Je pa tudi pokazatelj srčnega napada, okvare delovanja jeter ali težav v mišicah.
Ni mi pa znano kako je zajet v testu pred krvodajalskim odvzemom krvi. Preveri?



Točno to se je tudi meni zgodilo, s tem, da mi je zdravnica že na pregledu otipala povečana jetra :? in kljub temu, da sem ji razložila, kako se pripravljam na 100-ko in da res veliko tečem, vztrajala pri popolni alkoholni abstinenci :shock: in me je kar ignorirala :evil: ...poleg tega mi ni potrdila, da sem zmožna za delo :roll: ...halooo!!! Takoj sem šla k svojemu zdravniku, ki me je napotil na ponovno testiranje krvi in na UZ jeter. Še dobro, da imam dobrega zdravnika, ki razume mojo športno 'norost' 8) . Kri sem dala takoj, pred mojo 100 v Bielu, na UZ je bilo treba čakati in sem šla po 100-ki na Jahorini...izvidi OK!!!
Tako da tudi jaz svetujem kakšen dan fizične abstinence :wink: pred odvzemom krvi. Sem pa 'potolažena', da nisem edina s tako izkušnjo.
Tonek, ti si kaveljc in pol, malo počitka, pa bo vse ok!!!


Evo, jaz sem si službeni zdravniški pregled preložila, ker naj bi ga imela dan po Berlinu, ravno zaradi tega, ker že tako in tako vedno poslušam predavanja o vsem, no, tokrat sem jih samo o zanič spirometriji, jaz pa dohtarci nazaj, saj nikoli ni bila boljša. Izvidov še nisem dobila, ampak upam, da se je v 2 tednih telo že uspelo sestaviti nazaj.
 TONEK
#358044
Danes popravni izpit na Šlajmerjevi. Z odliko. Vrednost hemoglobina v višavah.
In s čem sem se basal zadnja dva meseca? Z Valentinino spirulino (čeprav jo je dohtarca označila kot neučinkovito) in ženinim pršutom :mrgreen:
Morda mi pa le uspe 50x....
 Mravac
#359060
Zdravo

Zanima me, če ima kdo nasvet kako najbolj učinkovito dvignem feritin? Trenutni izvidi so pokazali rezultat 12:( Enostavno sem veliko bolj utrujen kot ponavadi.
Sem pa še vedno športno aktivne, ampak se pozna na pulzu in utrujenosti.

Hvala
Uporabniški avatar
 čara
#359061
Začni s prehrano. Ribe (predvsem te majhne sardele, skuše, tudi losos...). Meso, če se le da pašne reje (jetrca so fajn), puranja imajo tudi več C vitamina recimo.

Preberi si kaj o nevtralizaciji fitinske kisline pri žitaricah, oreščkih, stročnicah.

Kofein, tein, mlečni izdelki in sladkor bi naj poslabšali absorpcijo, med tem, ko jo C vitamin izboljša.

Kako pa je stanje B12, železa, folati, hemoglobin?

Od železa se nekak priporoča Solgar Gentle Iron (ali kaj podgobnega glede na sestavo). Vzameš na tešče.
B vitamini Jarrow b right (ali kaj podobnega).

In dodaš C vitamin (lahko kar DM prašek Das gesunde +) poleg vnosa iz zelenjave (paprika ga ima veliko...).

Opcijsko tudi kvalitetni multivitaminski pripravek iz športnih trgovin recimo.

Pa ni od škode, če se občasno "vitaminčkaš". Ko imaš bolj naporno obdobje etc in če si nagnjen k temu, da se iztrošiš. Včasih je pač res težko s hrano vnesti vse kar porabiš.

Link nekoga z osebno izkušnjo https://terezashealthblog.wordpress.com ... t-did-not/
 Mravac
#359063
čara napisal/-a:Začni s prehrano. Ribe (predvsem te majhne sardele, skuše, tudi losos...). Meso, če se le da pašne reje (jetrca so fajn), puranja imajo tudi več C vitamina recimo.

Preberi si kaj o nevtralizaciji fitinske kisline pri žitaricah, oreščkih, stročnicah.

Kofein, tein, mlečni izdelki in sladkor bi naj poslabšali absorpcijo, med tem, ko jo C vitamin izboljša.

Kako pa je stanje B12, železa, folati, hemoglobin?

Od železa se nekak priporoča Solgar Gentle Iron (ali kaj podgobnega glede na sestavo). Vzameš na tešče.
B vitamini Jarrow b right (ali kaj podobnega).

In dodaš C vitamin (lahko kar DM prašek Das gesunde +) poleg vnosa iz zelenjave (paprika ga ima veliko...).

Opcijsko tudi kvalitetni multivitaminski pripravek iz športnih trgovin recimo.

Pa ni od škode, če se občasno "vitaminčkaš". Ko imaš bolj naporno obdobje etc in če si nagnjen k temu, da se iztrošiš. Včasih je pač res težko s hrano vnesti vse kar porabiš.

Link nekoga z osebno izkušnjo https://terezashealthblog.wordpress.com ... t-did-not/



Hvala za nasvete.... Za enkrat imam slab samo feritin... Sedaj ta teden imam dodatne preiskave ter blato in ponovno mi bojo vzeli kri.
Je pa tole obdobje res naporno... prav ne morem verjeti, kako se mi urno menja razpoloženje:(
@čara hvala
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

VESELI BOMO VAŠIH KOMENTARJEV in PREDLOGOV GLEDE NOVEGA PORTALA