prostor za debato o (ne le tekaški) športni opremi. obleka, obutev, pripomočki ... vprašanja, predlogi, nasveti, uporaba, ...
Uporabniški avatar
 Cyclop_si
#94331
klatez napisal/-a:...
Prišel sem do AdriaRoute in se malo igram. Prenos route na FR-ja se mi zdi malo pomankljiva in uporaba problematična za navigacijo. Sicer zadeve še nisem uporabil v praksi ampak že omejitve FR-ja se mi zdijo ovira - samo 100 waypointov in med njimi ravne črte (ker ne upošteva autoroutinga, ki sem ga uporabil v MapSource). Kako te potem vodi po cesti? ....


Se strinjam, idealno bi bilo, da bi tudi FR podpiral kartografijo in bi samo karto naložil vanj, potem bi pa rekel, vodi me tja in tja, preko teh in teh točk. Ampak FR pač tega ne podpira.
Vseeno pa, kljub temu da delam s kolesom običajno kar dolge ture (cca do 100 km), mi rute odlično omogočajo navigacijo, moraš biti pa res malo spreten pri kreiranju rut.
Moja pravila pri delanju novih rut so:
1. Del trase/terena, ki ga poznam, sploh ne dajem v ruto. V ruto dam torej zgolj odseke, kjer še nisem vozil ali pa se ne spomnim več tako podrobno poti.
2. Ja, res imaš samo 100 tokčk (po mojih izkušnjah še manj, ponavadi tam enih 90), ampak ko sestavljaš ruto, postavljaš točke tako, da potem ravne črte čimbolj sovpadajo s cesto.... saj ni nič hudega, če pač kolesariš 100 m od navidezne črte med dvema točkama, ker pač tam gre cesta 100 m proč... Če je na nekem mestu več vzporednih cest, dam noter več točk, tako da potem navidezna črta med točkami bolj sovpada z cesto/potjo. V splošnem bolj glavna kot je cesta, manj toč dam nanjo in torej večja so razdalje med namiščjeno črto med točkami in kjer dejansko gre cesta. Najbolj na gosto dam točke po kakšnih kolovozih ali pešpotkah.
3. Točke vedno dam tudi na križiščih, saj se po njih orientiram, kam zaviti naprej. Vseeno se mi je že zgodilo, da sem najprej izbral napačno pot v križišču (predvsem če gresta dve cesti skoraj v isto smer)... ampak vedno se je že po eneih 100 m videlo, da izbrana pot vedno bolj divergira od načrtane rute... pač obrneš do križišča in tam izbereč drugi odcep.

Mogoče še dve pravili, za katere ne vem, ali ju je potrebno uporabiti samo pri FR 301 ali je to značilnost vseh FR-jev:
4. Mape (AdriaRoute in druge) poznajo poleg cest tudi druge objekte, kot npr kraje (majhna pika z imenom kraja), trgovine, pumpe, bankomate, itd. Nikoli ne dam točke, ki je del rute, v take objekte, saj se po mojih izkušnjah v tem primeru v FR prenese ruta samo do te točke, naprej pa ne (to je po mojem mneneju omejitev FR, ki pozna samo waypointe, ne pa tudi objektov... MapSource mu pa prova vsilit objekte).
5. Ruto načrtem v AdriaRoute, kot je opisasno zgoraj, vendar pa, preden jo prenesem v FR, izberem zemljevid "No Map", dam še enkrat Recalculate Route, ter šele nato prenesem v FR.

klatez napisal/-a:...
Bolj uporabni se mi zdijo coursi na FR-ju. Našel sem način,da iz route, ki jo izrišem v MapSource kreiram course z vsem potrebnimi točkami. Sicer nisem nikjer zasledil, kakšne omejitve imajo course ampak očitno lahko spraviš veliko točk (zaenkrat še nisem presegel limita). Ali to uporabljaš?

Kakšna pa je sploh bistvena razlika med route in course?


Coursi mi niso poznani. A mogoče s tem misliš na tracke? Ker po tracku se ne moreš navigirat (oziroma edini način bi bil funkcija "Return to Start", za katero pa ne vam, kako bi jo izbral za en star track, po mojih izkušnjah imaš aktivnega vedno samo trenutnega....
Mogoče so pa coursi kaj drugega, česar ne poznam... kako pa prideš do njih?
Uporabniški avatar
 klatez
#94337
Mislim, da si potrdil moja razmišljanja. Kaj te FR ne opozarja, da nisi na pravi poti (če ne voziš po črti)? Pri course ti takoj javi, da nisi več na pravi poti, če recimo narobe zaviješ in da si napravi poti, ko spet prideš na course.

Saj course je v bistvu track. Vendar je track posneta zgodovina, course pa ima funkcijo, da te vodi po neki poti (recimo prihodnost). Course lahko kreiraš iz trackov (poti, ki si jih že prevozil ali pa jo prevozil kakšen kolega in ti jo poslal) ali pa čisto na novo recimo z MapSource in nekaj iznajdljivosti. Nudi ti tudi neke vrste virtualnega partnerja, saj se lahko primerjaš s časom, ki si ga zadnjič dosegel ali pa s časom prijatelja ali pa s časom, ki si ga predvidel pri kreiranju coursa glede na povprečno hitrost.

Jaz kreiram course v MapSource na naslednji način: zrišem pot, jo shranim v gdb formatu (verzija 2). Nato uporabim programček Wingdb (http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/wingdb.htm), ki pretvori routo v track z vsemi točkami (pozna pa samo gdb format v2, zato prej spravim v tej verziji). Ta program tako odpravi problem autorouta. Nato ta track še enkrat uvozim v MapSource in in ga shranim v gpx formatu. Nato pa uporabim kar http://clickroute.de/, uvozim gpx file in ga spravim kot tcx (course). Nato ta tcx uvoziš v TrainingCenter, potem pa ga v TC naložiš na FR (funkcija pošlji).

Ob pričetku ture greš na Training - Courses - izbereš progo - Do Course in nato normalno startaš FR kot, da tega ne bi bilo. Ko se boš peljal, te bo opozarjal, če boš šel s couse in ko boš spet na njej. Če nisi na Course te bo vodil do nje. Na FR imaš aktivnih več polj, do katerih prideš z gumbi gor-dol (poleg treh običajnih zaslonov tudi koliko je do cilja, višinski profil, pa ali si hitrejši od časa/hitrosti, ki si ga določil/ga je dosegel nekdo drug ali pa ti prejšnjič ipd), z gumbom mode pa prideš v navigacijske zaslone (1x pritisneš = zemljevid, 2x = kompas).

Sicer malo daljši opis ampak sploh ni komplicirano. Najlažje in precej krajši opis bi bil, če pa bi MapSource omogočal prenos coursov...
Uporabniški avatar
 Cyclop_si
#94350
Klatež, hvala za razlago.
Zanimiv pristop s tem coursom. Če prav razumem je torej course tista trasa, po kateri teče tvoj virtualen partner, FR pa sprbi, da tečeš res za njim in ne po kakšni drugi poti (bljižnici).
Kot vidim, ta pristop omogoča res bolj natančno vodenje, je pa malo več dela, ker virtualnega partnerja podpira Training Center, MapSource pa ne.
Sicer za kar jaz uporabljam, bom ostal kar na rutah... ko se enkrat navadiš nanje ni več problema... s coursi se mi še vedno zdi preveč dela :-)
LP
Uporabniški avatar
 klatez
#94354
Zame ni point v virtualnem partnerju (ga sploh ne uporabljam oziroma gledam teh zaslonov).

Jaz najprej izberem Do course. Nato začnem turo in imam nastavljene običajne "športne" zaslone. Ko sem v dilemi kam zaviti, pogledam navigacijske zaslone ali pa kar zavijem po občutku. Če slučajno zavijem s poti, mi FR to takoj javi. Ko pridem nazaj na pravo pot, pa prav tako.

Prednost couse se mi zdi v tem, da te vodi po dejanski cesti in ne samo od točke do točke.

Kaj pri route ko nisi na namišljeni črti med dvema točkama javi, da si s poti?
Uporabniški avatar
 Damijan
#94359
Še dva posta si izmenjata, pa vaju vpišem na oni thread, ki ga je Tae odprl: legende tekaškega foruma, subthread - G-F:305 legends!
Uporabniški avatar
 klatez
#94360
A se ti zdi, da veva o čem govoriva? :mrgreen:
Uporabniški avatar
 Damijan
#94366
Jaz se izgubljam med vsemi temi treki, ruti, korsi, mapi, žepi... Glavno, da vidva vesta... :clap:
Uporabniški avatar
 Cyclop_si
#94367
Ok, to je moj prvi... jutri napišem še drugega, da pridem med omenjene legende! :mrgreen:

Klatež, imaš prav, če uporabljaš rute te ne opozarja, da si skrenil s poti.
Moram res provat ta koncep coursa, pol bom pa komntiral... takrat itak že kot legenda! ;-)
Uporabniški avatar
 klatez
#94370
No, pa greva dalje proti legendam...

Našel sem podatek, da lahko pod course spraviš maksimalno okoli 13.000 točk (track points)...
Pod route pa maksimalno 100 točk (way points)...

Je pa definicija course sledeča: Courses - compete against previous workouts.
Samo se po mojih izkušnjah da čisto vredu uporabljat za navigacijo in ti na FR nudi več kot route.
Pa še kreirat se jih da tudi z MapSource po zgoraj opisanem načinu.

@Damijan: He, he - nekega dne boš vedel o čem govoriva.
Saj tudi jaz tega prej nisem razumel (pa še sedaj nisem ziher...)!
Learning by doing...
Uporabniški avatar
 joze-svica
#94636
hallo,zivim v svici imam uro garmin 305,ura je super saj se nisem imel problema.signala sploh ne izgubi ,tudi v gozdu imam vedno signal.
imas tudi dober program za pregled treninga.
lep pozdrav v slovenijo.
Uporabniški avatar
 pegaz
#94790
klatez napisal/-a:Hja, imel sem prav - obstajajo US Garmini in Ostali svet Garmini.

Evo link, če koga zanima: http://forums.motionbased.com/smf/index.php?topic=6032.msg37950#msg37950


He he
Klatez: ja, saj nas zanima, samo men se tvoj ZS mailbox nekako noče ofpret na tistem forumu ;)

Cyclop: od kdaj si pa ti na FR 305? :shock: :shock: :?: :idea:

Vsi trije z Usmiljenim: čestitke za Legende!! :) Damijan, ti pa RES znaš zmotivirat ljudi! ;)

Pa da ne bo samo nabijanje: trenutno sem v ZDA, 305ka me že nekj časa matra - kako je potem z američko verzijo? Klatež, MatjazV, ali moram pri morebitnem nakupu aziti na kake worldwide garancije, ali se mi bodo prav priskutno in privoščljivo smejali v obraz?

Torej, vsem lep pozdrav iz Floride divne zemlje,
Vedno vaš Leteči Pegaz :)
Uporabniški avatar
 Cyclop_si
#94859
pegaz napisal/-a: Cyclop: od kdaj si pa ti na FR 305? :shock: :shock: :?: :idea:

Sej jaz sem še vedno na FR - 301, ampak glede funkcionalniosti in uporabe sta 301 in 305 tako podobni, da lahko pametujem za oba modela (in si tako pridobim status legende). :mrgreen:

pegaz napisal/-a:Vsi trije z Usmiljenim: čestitke za Legende!! :) Damijan, ti pa RES znaš zmotivirat ljudi! ;)


Hvala, hvala :D

pegaz napisal/-a:
Torej, vsem lep pozdrav iz Floride divne zemlje,
Vedno vaš Leteči Pegaz :)


Ja, ja, mi je znana ta "Florida, divna zemlja", ampak pazi se aligatorjev in orkanov. Mogoče pa je, kljub grtalic, Kanada vseeno boljša izbira (Kanada, divna zemlja PRESS)
Uporabniški avatar
 klatez
#94882
pegaz napisal/-a:
klatez napisal/-a:Hja, imel sem prav - obstajajo US Garmini in Ostali svet Garmini.

Evo link, če koga zanima: http://forums.motionbased.com/smf/index.php?topic=6032.msg37950#msg37950

He he
Klatez: ja, saj nas zanima, samo men se tvoj ZS mailbox nekako noče ofpret na tistem forumu ;)


Aja, meni pa dela (samo če boš šumnike uporabljal, potem bo poslalo sporočilo samo do prvega šumnika, dalje pa izgine...). Pod kaj pa si ti tam registriran?


pegaz napisal/-a:Pa da ne bo samo nabijanje: trenutno sem v ZDA, 305ka me že nekj časa matra - kako je potem z američko verzijo? Klatež, MatjazV, ali moram pri morebitnem nakupu aziti na kake worldwide garancije, ali se mi bodo prav priskutno in privoščljivo smejali v obraz?

Torej, vsem lep pozdrav iz Floride divne zemlje,
Vedno vaš Leteči Pegaz :)


Hja, garancija... Odgovor je v Owner's Manual na strani 64:
http://www8.garmin.com/manuals/984_OwnersManual.pdf

Cyclop_si napisal/-a:Sej jaz sem še vedno na FR - 301, ampak glede funkcionalniosti in uporabe sta 301 in 305 tako podobni, da lahko pametujem za oba modela (in si tako pridobim status legende). :mrgreen:


Potem pa je razumljivo, da se s cousi ne ukvarjaš (301 jih namreč nima...)!
Uporabniški avatar
 Cyclop_si
#94909
klatez napisal/-a:
Cyclop_si napisal/-a:Sej jaz sem še vedno na FR - 301, ampak glede funkcionalniosti in uporabe sta 301 in 305 tako podobni, da lahko pametujem za oba modela (in si tako pridobim status legende). :mrgreen:


Potem pa je razumljivo, da se s cousi ne ukvarjaš (301 jih namreč nima...)!


Ahhh, končno je sedaj tudi meni luč posvetila! :bum: :oops:
:mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 35

VESELI BOMO VAŠIH KOMENTARJEV in PREDLOGOV GLEDE NOVEGA PORTALA