Ne smemo gledati samo na to koliko je potrebno mehanskega dela za premagovanje poti. Če bi to bilo res, bi vsi
enako težki avtomobili imeli
enako porabo, pa jo nimajo, ker je ta odvisna od
ekonomičnosti motorja (če zanemarimo aerodinamiko).
Enako je pri ljudjeh. Dovolj je že, da nisi optimalno oblečen, da je višja tempetarura ali vlaga ozračja in so že izgube zaradi dodatnega ohlajanja telesa dosti večje.
In prav te okoliščine so dosti bolj izražene pri višjem naporu/utripu/gasu. Telo/motor se pri višji obremenitvi hitreje ogreva in zato ga je potrebno dodatno hladit, da se ne pregreje. Prav zaradi tega
je povezava, med naporom/utripom in porabo.In še to, različno trenirani/adaptirani organizem sa na te dodatne napore, različno odziva. Eni "zakuhajo", drugi ne

.
Že približen podatek, da se na primer pri hoji od 6 km/uro porabi
okoli 350 kcal in pri teku od okoli 12 km/uro porabi
okoli 700 kcal, pove, da se pri
teku porabi
okoli dvakrat več kcal na
enoto časa, kot pri
hoji. Ali drugače povedano, za premagati
enako razdaljo, potrebujemo dvojni čas hoje , kot teka, pri tem pa porabimo
približno enako energije. Tisto, kar je različno je to, da je
razmerje porabljene energije iz maščobnih in glikogenskih zalog, zaradi različne višine obremenitve,
različno.
When you go hard, go really hard. When you go easy, go really easy !