Prostor za debato o teku, tekačih, željah, upih, občutkih, vzpodbudi, nasvetih, ... karkoli vam pade na pamet ob in o teku - povejte, vprašajte, razpišite se ...
Uporabniški avatar
 gera
#91855
ko se vozim po mestu, vidim veliko tekačev/ic, ki tečejo ob glavnih cestah (recimo po Dunajski). nekateri celo med prometnimi konicami. ne vem, če kdo izmed vas to prakticira, ampak meni se zdi to zelo slabo za zdravje. čeprav krepiš mišice, si pacaš pljuča. meni je včasih že peš slabo, posebaj če mimo pripelje kakšen avtobus ali tovornjak. po mojem, da obstaja res resna nevarnost raka in podobnih bolezni, če pogosto vdihavaš tako onesnažen zrak (med tekom pa še posebaj močno vdihavaš). čeprav tudi gozdovi in parki okoli ljubljane niso prav čisti, se mi zdi to veliko bolj primerno. res mi ni jasno - ali se ljudje tega ne zavedajo, ali pa res to ni tako nevarno?
Uporabniški avatar
 daks
#91857
To sem tudi jaz ze opazil ja. Ne vem no. Najbrz ima vsak svoj uzitek, sam meni kaj takega ne pride na misel.
Meni se zdi malo cdno tudi to, ko vidim ljudi teci v mestu po ulicah, ob najhujsi soncni pripeki. Tudi to se mi zdi nevarno za zdravje.
Uporabniški avatar
 tek_v_snegu
#91859
Clovek dela najboljse kar more.
Ce pac ne mores si privosciti zelenja ( ne smemo pozabiti cas za logistiko v velikem mestu )...potem naredis kar se da.

Ob tem je samo za pomsisliti na dve stvari:

- zakaj potrebujemo tako zabasana mesta in zakaj vec ne naredimo na
zelenih zatociscih v mestih, ko vidimo na primerih drugih mest
kako bo to hitro znalo biti problematicno
- in kako srecni smo trenutno se lahko da hitro pridemo iz betonskih delov
mesta v zelene primestne povrsine

Torej misel kako pa je tek nezdrav po takem mestu in hahljanje kako pa mi ali jaz tega ne delam tako zdi popolnoma mimo vdarjena oz. nekonstruktivna ... kot bi recimo rekel kako je nezdravo da ljudje v Etiopiji ali Somaliji ne jedo hrane.
Uporabniški avatar
 gera
#91868
sej ne gre za hahljanje, ampak se mi bolj zdi, da se ljudje enostavno ne zavedajo, kako onesnažen je zrak. jaz jih recimo veliko vidim ob dunajski, pa se v neposredni bližini nahajajo zelena območja (zaenkrat še zeleni pas ob Savi, črnuški gozd), pa tudi za tiste, ki živijo v centru, je najbližji recimo Tivoli. če res nimamo časa niti zato, se moramo morda vprašati, kaj je narobe z nami, da si niti toliko časa ne moremo vzeti...
se strinjam, da potrebujemo več zelenja in manj gradenj, ampak investitorji imajo žal prevelik lobi, pa tudi veliko ljudi je, ki sploh ne hodijo v naravo in bi raje kot gozd imeli nakupovalni center. jaz osebno sem raje brez trgovine kot brez gozda.
glede otrok, ki nimajo hrane... se mi zdi tale pripomba malo kruta... oni si želijo nekaj, kar ne morejo dobiti... najti zelenico v ljubljani pa res ni tako nemogoče, sicer pa imamo danes že vsi avte (in javni prevoz, pa kolo...), s katerimi se lahko pripelješ v nekaj minutah na drugi konec mesta (no, ja, če ni gužve, seveda).
 ton
#91870
Kaj pa, če optimistično postavimo, da so tekači, ki jih vidiš, pač tam blizu doma in jo ravno mahajo na/z svoje zelene runde?
Meni se zdi 'korelacija' med tekom in svežim zrakom tako samoumevna, da drugače sploh ne znam mislit. In da bi se nekdo namenoma priklopil na izpušne pline, tudi ne.
Uporabniški avatar
 Bajsi
#91872
Helou!
Malo v razmislek: po nekih silnih raziskavah je med vožnjo v mestu zrak v avtomobilu nekajkrat bolj onesnažen kot, če bi hodil poleg njega. Vožnja izven mesta ja za malenkost boljša. Na žalost ne pomagajo niti t.i. mikrofiltri potniške kabine.
Res, da je zrak v mestu veliko bolj onesnažen kot v zeleni oazi (npr., Tivoli) pa vendar ne gre tako pretiravati.
Kaj pa kaj pravite na tek po podeželju in vonj po gnojnici (amonijak, metan,..) in kurjenju gospodinjskih odpadkov?!?!!
Uporabniški avatar
 Maša
#91873
Bajsi napisal/-a:Kaj pa kaj pravite na tek po podeželju in vonj po gnojnici in kurjenju gospodinjskih odpadkov?!?!!


Moja izkušnja s podeželjem je bila močnejša pa še bolj svinjska, non stop kurblanje traktorjev... to je šele ogaben zrak...
Drugače pa mogoče teli tekači res tečejo iz zelenja domov, jaz tudi moram prit v center iz oaze. Če pa kdo to počne z veseljem... pa bohmupožegni :lol:
Uporabniški avatar
 gera
#91876
ja, upam, da res tečejo samo do doma :?
Uporabniški avatar
 matej712
#91879
Bajsi napisal/-a:Kaj pa kaj pravite na tek po podeželju in vonj po gnojnici (amonijak, metan,..) in kurjenju gospodinjskih odpadkov?!?!!


Ko sme pozimi tekel, je bil (zanimivo) manj smradu v mestu, kot v vaseh. V mestu se za kurjavo uporablja plin, olje.... na vasi pa marsikdo kuri še na drva, premog in vse mogoče odpadke..
Uporabniški avatar
 tek_v_snegu
#91880
gera napisal/-a:sej ne gre za hahljanje, ampak se mi bolj zdi, da se ljudje enostavno ne zavedajo, kako onesnažen je zrak. jaz jih recimo veliko vidim ob dunajski, pa se v neposredni bližini nahajajo zelena obmoèja (zaenkrat še zeleni pas ob Savi, èrnuški gozd), pa tudi za tiste, ki živijo v centru, je najbližji recimo Tivoli. èe res nimamo èasa niti zato, se moramo morda vprašati, kaj je narobe z nami, da si niti toliko èasa ne moremo vzeti...
se strinjam, da potrebujemo veè zelenja in manj gradenj, ampak investitorji imajo žal prevelik lobi, pa tudi veliko ljudi je, ki sploh ne hodijo v naravo in bi raje kot gozd imeli nakupovalni center. jaz osebno sem raje brez trgovine kot brez gozda.
glede otrok, ki nimajo hrane... se mi zdi tale pripomba malo kruta... oni si želijo nekaj, kar ne morejo dobiti... najti zelenico v ljubljani pa res ni tako nemogoèe, sicer pa imamo danes že vsi avte (in javni prevoz, pa kolo...), s katerimi se lahko pripelješ v nekaj minutah na drugi konec mesta (no, ja, èe ni gužve, seveda).


Ja torej se strinjamo, da se bomo slej kot prej morali odlociti ali bodo tiste betonske zgradbe katere gradijo investitorji prinasale dodano vrednost ali bodo samo mrtev kapital. Prinasajo pa dodano vrednost zelo ocitno samo takrat ko imas v tistih zgradbah zdrave ljudi. Za zdrave ljudi pa ni dovolj kot ste tako lepo pojasnili samo trgovski center ali celo trznica ampak tudi prostor kjer predihas telo. Ce ne bo zdravih ljudi potem tudi investitorji ne bodo imeli vec za koga investirati ker ne bodo imeli vec uporabne delovne sile. Racunalniske streznike pa lahko namestis v kaksne cenejse podzemne prostore izven mesta.

Ampak dobro tudi investitorji bodo to pocasi zaceli dojemati.
Torej trenunot pa so investitorji taksni kot so in tudi mestna urbanisticna politika v nasi delzeli malo za prihajajocimi trendi ok. Ampak to ne pomeni, da bi se ljudje ki iscejo kakrsnokoli moznost morali umikati.

Videti tekaca se boljse skupino tekacev v mestu ali pa recimo na Dunjaski je samo eden od prvih signalov da v mestu nekaj ne stima.
Da mesto ni namenjeno bivanju avtomobilov in asfaltnih alej ampak ljudem ki tukaj delajo in bivajo. To pomeni da se nekdo ni odstopil od te ideje in vztraja ( ki se mi zdi povsem samoumevna ).


Ja to da danes imamo ze vsi prometna sredstva da ne rabimo tekati po mestu pa skocimo v avto, javni prevoz, kolo...

Ja dobro v nekem delu bi to res uporabil za nek resen argument.
Ampak bi samo nekaj od tega iztrgal. Ampak se mi zdi smiseln samo tisti del ki ni protisloven.
Kaj mislim s tem? Investitorji gradijo neprijazna betonska naselja za ljudi..Ti ljudje potem morajo zdravo jesti, se zdravo gibati zato da bodo uporabni za delodajalce ( ki so prej bili investitorji )!.
Zato da bodo lahko vse tako zdravi ste predlagali naj se odpeljejo z avtom izven mesta. Torej za ta avto je moral ta investitor zagotoviti se garazne hise se dodatne logisticne asfaltne povrsine...skratka komplicirano....in seveda kje vzame investitor vire: na skodo zelenim povrsinam. Sedaj govorim o koncpetih ne o tem da sevedno najde kaksen kvadratni metercek za kaksno drevesce...vemo pa da bi bili smiselni kilometri in ari parkovnih in drevesnih povrsin...

Lahko bi se protiargumentiral...zakaj bi silili na drugi konec ali pa izven mesta ( no sedaj ze nedeljski turist zaradi izleta lahko mirno gre strasiti medvede pa ker je imel to nesreco da se je srecal z njim ubogega medveda morebiti ze vstrelijo naslenji dan ). Torej smiselno ob vsej tej nekonomicnosti betona za ziva bitja se je smiselno vprasati zakaj povecevati pritisk na zunanje dele mesta po drugi strnia pa notranje dele mesta namesto za ljudi gradimo zato da se ubadamo kam bomo vtaknili avte? Totalno neekonomicno ...da o energetskem vidiku sploh ne govorimo.

Tudi nisem preprican da je mestna logistika tako dostopna vsem ljudem kot omenjate ( javni prevoz , avtomobili ). Recimo starejsi prebivalci mesta, ki so na dolocenem delu mesta ziveli ko je imelo se kaksno zeleno povezavo ( zdaj pa je beton ). Glede na to pa da se populacija staramo in da je zdravje vedno drazja dobrina pa zadeve ne bo mozno dolgo vec tako poenostavljati ( beri nekje bo treba zaceti odvijati klobcic ).


Ja primerjava lacnih otrok in zraka!

Ja res se zdi malo kruta. Ampak samo navidez.
Recimo ko so letos pozimi v Sev. ITaliji v pozabil sem ze v katerih mestih zaprli eden weekend za ves promet ulice zaradi prevelikega onesnazenja
...sem se tudi sam vprasal ...kdaj bo zrak poleg vode in hrane prisel na vrsto kot ekonomsko-potrosna dobrina.

Pa mislim da v Etiopiji in Somaliji niso lacni samo otroci.
Problem je da je lacna in demotiviran verjetno najproduktivnejsi delovni del populacije. Nam zaohdnjakom pac morajo kazati otroke zato da imamo boljsi vtis krivde in se lazje pohahljamo pred sistemom kako srecni smo da nasi otroci niso lacni ( Hvala Bogu ). Pa se menda smo mi na zahodu krivi za tisto pomanjkanje hrane in prav na tej tocki kjer polemizirava: mestna in medmestna logistika ( onesnazenja in vpliv na globalno segrevanje in s tem na kolicino padavin v PodSaharski in Saharski Afriki...bom prilozil link oz referenco verjetno pa ste o vzrocni povezavi ze brali ).



Ergo:
Full sem vesel ko vidim tekaca v mestu sredi betona kako vztraja in bo do prvega zelenja pritekel ( prikolesaril ) namesto se odpeljal z avtomobilom.
Zato pa cim vec maratonov , tekov, kolesarjenj v mesta.



Sicer pa je to eden del problematike tim zelene urbanisitke mest, dokaj tuj pojem za nase mestne urbaniste ampak hvala Bogu je kar nekaj projektov bilo zastartanih v EU na to temo. In ti projekti ravno nacenjajo problematiko ki ste jo naceli vi.
Uporabniški avatar
 gera
#91883
Ok, ne bom se spuščala v vse podrobnosti, ker moram tudi nekaj v službi narediti :wink: , se pa načeloma strinjam s tvojim komentarjem. nekaj pripomb:
- to, da se bodo investitorji začeli zavedati zdravja ljudi, žal ne verjamem, ker tukaj dobro služi farmacevtska industrija. Velik biznis bi propadel, če bi se drastično izboljšalo zdravje ljudi. Sistem deluje zelo povezano.
- tisto glede avta, se mi je kar zdelo, da bo takšen odgovor, ampak glede na to, da je veliko ljudi, ki preživijo polovico svojega dneva v avtu, je nekaj minut vožnje kaplja v morje...
- se strinjam, da ni pametno povečevati pritisk na zunanje dele mesta in če nekdo teče po mestu iz nekega protesta, tudi prav, ampak žal na veliko škodo sebi. Takoj sem za parke namesto betonske đungle.
- o starejših: ja, od prijateljice dedek pravi, da so na dunajski pred desetjetji igrali badbinton, ker ni bilo skoraj nič avtomobilov. Pa tudi v center so se vselili zato, ker so bile vse naokrog njive (bližina Trubarjeve) :idea:
- o lakoti v Afriki, Južni Ameriki in Aziji vem veliko, pa tudi to vem, da mi k temu prispevamo. Le kdo drug izkorišča delavce v t.i.Tretjem svetu, če ne mi (Evropejci) in Američani. Zato da si lahko za dolar na dan kupijo kakšen liter vode, po tem ko cel dan delajo za rešetkami Nike tovarne. Tudi jaz sem veliko o tem razmišljala in zaradi tega bojkotirala izdelke multinacionalk (na čelu z naftno industrijo), na koncu pa ugotovila, da skoraj vse kar kupiš, pride iz istega "taborišča".
- tudi glede ekologije je seveda res, da na to vplivamo vsi. zato mi gre pošteno na živce, ko se ekologi v Sloveniji trudijo, da bi sporno tovarno umaknili in postavili nekam drugam - recimo Kemiplas iz Kopra na Mađarsko. Totalen egoizem in nesmisel.
- jaz tudi upam na več kolesarjev kot avtomobilov, kar mi je bilo nadvse všeč v Belgiji, Švedski... parkirna mesta za kolesa in motorje, namesto za avtomobile - veliko bolj ekonomično in ekološko. Če pa ljudje tudi radi tečejo po mestu, pa naj, meni se vseeno zdi škoda pljuč.
Me veseli, da še kdo tukaj razmišlja o ekologiji in svetovnih problemih. Se mi zdi, da premalo ljudi o tem razmišlja in rečejo, da je to "politika", če ti ni vseeno za svet, v katerem živiš.
Uporabniški avatar
 tek_v_snegu
#91886
gera napisal/-a:Ok, ne bom se spušèala v vse podrobnosti, ker moram tudi nekaj v službi narediti :wink: , se pa naèeloma strinjam s tvojim komentarjem. nekaj pripomb:
- to, da se bodo investitorji zaèeli zavedati zdravja ljudi, žal ne verjamem, ker tukaj dobro služi farmacevtska industrija. Velik biznis bi propadel, èe bi se drastièno izboljšalo zdravje ljudi. Sistem deluje zelo povezano.
- tisto glede avta, se mi je kar zdelo, da bo takšen odgovor, ampak glede na to, da je veliko ljudi, ki preživijo polovico svojega dneva v avtu, je nekaj minut vožnje kaplja v morje...
- se strinjam, da ni pametno poveèevati pritisk na zunanje dele mesta in èe nekdo teèe po mestu iz nekega protesta, tudi prav, ampak žal na veliko škodo sebi. Takoj sem za parke namesto betonske ðungle.
- o starejših: ja, od prijateljice dedek pravi, da so na dunajski pred desetjetji igrali badbinton, ker ni bilo skoraj niè avtomobilov. Pa tudi v center so se vselili zato, ker so bile vse naokrog njive (bližina Trubarjeve) :idea:
- o lakoti v Afriki, Južni Ameriki in Aziji vem veliko, pa tudi to vem, da mi k temu prispevamo. Le kdo drug izkorišèa delavce v t.i.Tretjem svetu, èe ne mi (Evropejci) in Amerièani. Zato da si lahko za dolar na dan kupijo kakšen liter vode, po tem ko cel dan delajo za rešetkami Nike tovarne. Tudi jaz sem veliko o tem razmišljala in zaradi tega bojkotirala izdelke multinacionalk (na èelu z naftno industrijo), na koncu pa ugotovila, da skoraj vse kar kupiš, pride iz istega "taborišèa".
- tudi glede ekologije je seveda res, da na to vplivamo vsi. zato mi gre pošteno na živce, ko se ekologi v Sloveniji trudijo, da bi sporno tovarno umaknili in postavili nekam drugam - recimo Kemiplas iz Kopra na Maðarsko. Totalen egoizem in nesmisel.
- jaz tudi upam na veè kolesarjev kot avtomobilov, kar mi je bilo nadvse všeè v Belgiji, Švedski... parkirna mesta za kolesa in motorje, namesto za avtomobile - veliko bolj ekonomièno in ekološko. Èe pa ljudje tudi radi teèejo po mestu, pa naj, meni se vseeno zdi škoda pljuè.
Me veseli, da še kdo tukaj razmišlja o ekologiji in svetovnih problemih. Se mi zdi, da premalo ljudi o tem razmišlja in reèejo, da je to "politika", èe ti ni vseeno za svet, v katerem živiš.



No tisto o dedku in badmintonu na Dunajski mi je najbolj vsec.
Sem preprican da bi to bila najboljsa reklama za promocijo LJ v EU pa se poceni bi bila...recimo kot imamo trojke ko se tece po Dunajsi ali pa LJ maraton da imamo dan badmintona ( ali cel weekend hehe) na Dunajski...
 JJ1
#91887
Živjo, prva dva ali prvih nekaj postov, ne vem točno, so me kar premaknili s stola. Čudenje teku po mestu in še večje čudenje teku po vročini.... :roll: :roll: :roll:
Me zanima, koliko zgornja modrijana kaj tečeta, saj po vajinih izjavah sodeč ne prav veliko, ker drugače bi vedela, da ljudje, ki živijo v mestih in še posebej tisti,ki se ukvarjajo s cestnimi teki, večinoma ali pa velik del treninga posvetijo površini, za katero se pripravljajo. Kjer bo potekala prireditev, maraton, ultramaraton, karkoli..., torej je to asfalt. In še glede teka po vročini... Kako mislite, bo nekdo treniral, če se npr. pripravlja za npr. maraton, za katerega se že vnaprej ve,da po potekal v vročini... Tekel boš po vročini, saj se mora telo privaditi, če tečeš le po jutranjem in večernem hladu, mislim, da te tek po vročini brez prejšnjih priprav hudo izčrpa in tu lahko nastopijo po mojem laičnem mnenju posledice, hujše od tistih, ko smo navajeni na vročino in se aktivnosti na vročini pravilno lotimo in ob predpostavki, da smo v dobri fizični kondiciji ter dobrega zdravja.... lotiti se na pravi način mislim predvsem na redno uživanje tekočine, ter skrbeti za elektrolite in soli....
Kako bo nekdo tekel 40 in več kilometrov po asfaltu, če bo prej tekel samo po mehkih površinah, kot so npr. travniki, katere tako na veliko hvalite...?
Svetujem vam, da si ogledate dokumentarec Run like hell o tekaču iz New Yorka...
Po takem razmišljanju bi morali biti tekači iz velemest že nakaj časa pod rušo... :roll: :roll: :roll:
Uporabniški avatar
 tek_v_snegu
#91888
Se domaco nalogo si lahko zadamo?
Verjetno bo zadostoval ze kaksen unverzitetni udzbenik...

Natancno opredeliti pomen besede URBAN, urbano, in njegova povezava z besedo MESTO heheh....

Bojim se da bom na koncu prisli do kaksne definicije na podrocju...mesto - urbano sredisce - namenjeno bivanju in delovni ustvarjalnosti LJUDI in ostalih zivih bitij( ne avtomobilov, ne zgradb ki nimajo funkcionalnosti kvalitete bivanja ljudi v mestu ...).

VESELI BOMO VAŠIH KOMENTARJEV in PREDLOGOV GLEDE NOVEGA PORTALA