prostor za dogovore o skupnih treningih - kje, kdaj, kako, ...
tu so vam na voljo tudi predlagani programi treninga

Moderatorji: ero, pegaz

#244622
Pozdravljeni!
V temi Tek in srčni utrip smo že razglabljali o tem kakšen naj bi bil srčni utrip ki pokuri največ maščob. Kar je moj cilj!
a) 60-70% (največ maščob na kalorijo )
b) 70% + x (manjši procent maščob na kalorijo, ampak več kalorij)

Mene pa zdaj zanima ali se pri kolesarjenju tudi "koncentriram" na te številke, ali je kakšen drugi način kurjenja maščob na kolesu?
Zdaj ko še ni najbolj toplo sem na sobnem kolesu in poskušam poganjat pri pulzu 150bpm. Dosti bolj se naprezam kot pri teku z istim pulzom!?

Delal sem intervale 2min kolo 1 min počitek.
#244626
Povsem čez prst je najvišji utrip na kolesu za 20 do 30 udarcev nižje kot pri teku, zato greš pri 150 že pošteno v rdeče. Vzemi za prehod tam 130 oziroma se poslušaj in določi 'ventilacijski prag', ko te začne malo pobirat in se zadihaš: od tod nižje grejo v nič (tudi) maščobe.
#244634
ton napisal/-a:Povsem čez prst je najvišji utrip na kolesu za 20 do 30 udarcev nižje kot pri teku, zato greš pri 150 že pošteno v rdeče. Vzemi za prehod tam 130 oziroma se poslušaj in določi 'ventilacijski prag', ko te začne malo pobirat in se zadihaš: od tod nižje grejo v nič (tudi) maščobe.


Ta podatek ni točen. Jaz imam pri določeni (predvsem nizki in zelo visoki) aktivnosti na kolesu višji utrip, kot pri primerljivi pri teku. Utrip pa je utrip in območja veljajo enako za vse aktivnosti. Odvisno je česa si bolj ali manj vajen in kaj ti predstavlja večji napor. Za ene je to tek, za druge pa kolo. Je pa res, da je na kolesu lažje držati utrip na določeni ravni, še posebno, če trasa ni pretirano razgibana.
Todi, če za posameznika drži, da ima na kolesu toliko nižji utrip, to ne pomeni, da bi šel pri 150 "v rdeče". Kolikšen je to napor, je odvisno od najvišjega utripa vsekakor pa je to kvečemu začetek anaerobnega območja, pri mlajših, pa je to v aerobnem območju. Za srce torej toni prehudo, lahko pa da se naprezajo mišice.
#244680
Hvala za komentarje!
Včeraj sem probal poganjat včeraj v območju med 120 in 130 utripov v minuti. Bilo je dosti bolj humano kot pri 150, kjer morem res dirkat. Po štiridesetih minutah poganjanja sem se počutil približno enako izmučen kot pri teku.
Je pa tudi res da se mišice tudi morejo navaditi na drugi način obremenitve in bom čez čas lahko dvignil območje srčnega utripa.
#244683
Milk, meni se je zdela razlika v utripih pri teku / kolesu tako samoumevna, da je niti problematiziral nisem, in me res čudi, da zate ne velja. Pri sebi vidim, da recimo mirno tečem eno uro na pragu tam okrog 165-170 udarcev, na kolesu pa me sploh ne zanima, da bi se vzpenjal v te višine, tam mi je podobna mera 140 (pa niti ne vem, nisem še nikdar zanalašč gonil eno uro na 140, bohnedaj).
Friel (The Triathlete's Training Bible) pravi takole: "Podobno kot laktatni prag se tudi območja srčnega utripa pri različnih športih razlikujejo, saj deluje različna količina mišic in tudi vplivi težnosti so pri vsakem športu drugačni. Za večino triatloncev je srčni utrip na laktatnem pragu najvišji pri teku in najnižji pri plavanju, medtem ko je kolesarjenje nekje vmes. Tudi proizvodnja laktata je pri vsakem športu drugačna, kar pomeni, da moramo za vsak šport posebej poiskati svoje vrednosti."
#244698
Ko se vsedem na kolo imam že po nekaj minutah utrip čez 100, ob normalnem kolesarjenju, brez naprezanja pa okoli 120. Pri teku po ravnem, še posebno pa navzdol, se moram za tak utrip zelo potruditi in v to vložiti precej napora, neprimerno več, kot pri kolesu, nad 120 lahko vzdržujem utrip le pri teku navkreber. Tudi najvišje utripe dosežem lažje in hitreje pri "uphill extreme" kolesarjenju, kot pri teku.
#244706
marčni zajec napisal/-a:jaz tečem recimo 2 uri konstanten tempo 5:00 pri utripu okoli 150 BPM.
če pa spravim na kolesu utrip na 150 se peljem preko 40 km/h in po 5-ih minutah sem "mrtev".


To dokazuje, da si tekač in ne kolesar. Če boš več kolesaril, se bo to prav gotovo spremenilo.
Tudi jaz (pri svojih letih - max u 170) dosegam pri 40 km/h blizu 150 u. Toda tako lahko vozim kar nekaj časa, saj mi to ne predstavlja strašnega napora, vsaj ne po ravnem, če ni kontra vetra.

VESELI BOMO VAŠIH KOMENTARJEV in PREDLOGOV GLEDE NOVEGA PORTALA