Prostor za debato o teku, tekačih, željah, upih, občutkih, vzpodbudi, nasvetih, ... karkoli vam pade na pamet ob in o teku - povejte, vprašajte, razpišite se ...
#350521
Cedron napisal/-a:
star tekač napisal/-a:V veliko primerih gre prav za prav za vzdržljivost.Potrebno se je natrenirati tako da določen nivo hitrosti zdržiš na določeni razdalji. Naprimer, jaz lahko tečem 100m v času 17". Takači maratona tečejo tudi v tempu mojih 100m.Hitrost je enaka, problem je pa v tem da jaz ta tempo zdržim ,mogoče 200-300m vrhunski maratonec pa zdrži 42km. Nemoremo se pa vsi natrenirati za doseganje tovrstnih rezultatov izziv je pa potegniti iz sebe največ kar seda.


Ampak vrhunski maratonec lahko 100m preteče v 12s. Ali kar je še bolj pomembno 1km v recimo 2min 30s.
Vrhunski martonec je kot avto s končno hitrostjo 250 km/h, ki se pelje na morje s 160 km/h.
Povprečen rekreativec pa je kot avto s končno hitrostjo 160km/h, ki se pelje na morje s 120km/h.
lp

Jaz sem navedel svoj primer,se pravi rekreativca starega 66let. Če bi bil mlad in se ukvarjal z atletiko bi lahko tekel 100m hitreje kot 12"ni pa verjetno da bi zdržal tempa ki ga diktira bolje pripravljeni tekač. Gre za zdržljivost.Negdo zdrži še večji napor gdo drug pa ob takšnem naporu lahko umre. Na 100m sta pa lahko enako hitra.
Uporabniški avatar
 čara
#350618
Ima kaj vpliva na hitrost teka tudi mišična masa? Moje razmišljanje gre v smeri, da ti pomaga tudi boljša mišična masa. Ne zdaj da si bodybilder, ampak kaka kila mišic več pa že.
#350619
Verjetno, na krajse razdalje recimo do 800 m (govorim iz glave, ne na podlagi kaksne raziskave). Kar je vec, je po moje veliko bolj odvisno od tehnike teka in vzdrzljivosti, kot od misicne mase.
Treba se je zavedati, da so misicna vlakna ogromen potrosnik kisika in energije, tako da je vsaka preko- optimalna masa odvec. Sicer pa sem preprican, da na ravnih tekih se dobro vidi, kdo zmaguje od 1500 m dalje. V hrib pa mogoce, pa se tam so vsi precej bolj kitasti kot misicasti.
 ajp
#350623
Zdravo,zanima me kako lahko na feniks 3
nastimam GPS da mi bo več časa zdržala ura. Druga zadeva pa je, da bi rad pretekel od Rač do Vipave in bi rad cimkrajso GPS sled lp Andrej
 gran
#366250
Pozdravljeni, da ne odpiram nove teme, si bom sposodil kar tole, ker je moje vprašanje identično naslovu teme.

Na kratko, lani v LJ sem brez nekega posebnega treninga odtekel 21 km s tempom malce nad 4:30 min/km. Letos bi rad šel na LJ maratonu pod 4:00 min/km, vsaj na 10 km, če že ne 21. Zadnje mesece sem bil na prisilnem počitku zaradi operacije, tako da sedaj praktično začenjam iz nule. Vsak dan tečem okoli pol ure v zame razmeroma počasnem tempu (5:30-6:00 min/km), da se telo spet navadi teka.

Zanima me torej, kako pristopit k treningu za hitrost in vajam za moč. Je kje na internetu kakšen dober trening plan, po katerem se lahko orientiram, ali pa še bolje, kakšen tak po katerem trenirajo tudi resni atleti?
#366251
iz svojih izkusenj sem isto razmisljal kot ti....tek s tempom 4:30 mi je postal rutina in sem ga z lahkoto opravljal....potem pa sem si zadal cilj 4:00 na 10km, ki pa mi se do danes ni uspel.....sedaj pa sem kar odnehal, ker verjetno nimam moznosti....verjamem pa, da se s pravim treningom da marsikaj doseci....ali pa tudi ne... :juhuhu:
#366252
S pravim treningom se da marsikaj doseči, je pa izboljšanje rezultata za pol minute na kilometer veliko. Svetujem potrpežljivost in spremembo cilja iz kratkoročnega v dolgoročnega. Prehitevanje (pretiravanje) je dokaj zanesljiva pot do poškodb.
Hitrost je smiselno pridobivati na krajših razdaljah, tam vidiš, kakšen tempo je potreben, druga umetnost pa je potem tempo "raztegniti" na željeno razdaljo.
Koliko časa (oz. koliko km) si sedaj sposoben teči v tempu 4min/km?

gran, če malo poguglaš, ti vrže ven veliko rezultatov za pripravo na različnih razdaljah.
 TONEK
#366253
Uf, jaz imam pa hujše vprašanje. Kako preprečiti počasno, vendar vztrajno nazadovanje v hitrosti. V zadnjih petih letih sem prišel s pet na šest minut na km?
(10 kilometrska razdalja) :(
#366255
TONEK napisal/-a:Uf, jaz imam pa hujše vprašanje. Kako preprečiti počasno, vendar vztrajno nazadovanje v hitrosti. V zadnjih petih letih sem prišel s pet na šest minut na km?
(10 kilometrska razdalja) :(


To pomeni, da svoj planirani čas dosežeš že precej pred prihodom v cilj :!: 8)
Tone, vsi gremo za tabo.
Tole je pa resno : ti si itaq le v klancih, to pa tekača upočasnjuje. Hitrost se pridobiva na ravnini (kar pa seveda že dolgo veš).

LP, vencelj
#366258
TONEK napisal/-a:Uf, jaz imam pa hujše vprašanje. Kako preprečiti počasno, vendar vztrajno nazadovanje v hitrosti. V zadnjih petih letih sem prišel s pet na šest minut na km?
(10 kilometrska razdalja) :(


Zanesljivo se to prepreči z vrtenjem življenjske osi v nasprotno smer od te, ki je zdaj aktualna.....samo postopka še niso odkrili. :-- :--
 gran
#366265
Illuminati, verjetno res najhitrejša in najenostavnejša možnost, ampak zame ne pride v poštev. :wink:

Vencelj, trenutno ne vem, če bi lahko dolgo tekel s takim tempom, 4 mesece nazaj sem pretekel 5 km. Cilj je seveda dolgoročen, vsako leto bi rad tekel s takim tempom, ne samo letos. :D

Vem, da s pretiravanjem ne bo šlo - pred leti sem probal z glavo skozi zid, čez noč nadoknadit precej tednov brez teka, in evo, takoj tekaško koleno. Nismo več 16 let stari. Bom malo pregledal google.
#366268
Baje je dosti tega v genetiki, tudi sam se spravljam nazaj v svojo vsaj približno formo in mi zaenkrat relativno dobro speva. Moj recept je sledeč. Vsakodnevni tek po razgibanem terenu s vsakodnevnimi fartleki po ravnini in v hrib. Kakor kdaj! Sam sem se vedno težko držal točno predpisanih trening planov.

VESELI BOMO VAŠIH KOMENTARJEV in PREDLOGOV GLEDE NOVEGA PORTALA